menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Begin dit jaar heb ik vier stekelnootjes (acaena microphylla kupferteppich ) aangeplant. Deze hebben al gebloeid en hebben nu hun "stekelnootjes". Deze plant wordt een goei vijf cm groot maar tot mijn grote verbazing kwam er in drie van de vier een serieuze scheut ,centraal gelegen, omhoog . Nu komen daar bloemknopjes in en de plant is reeds 53 cm groot.
Ik denk dat het een meegekomen plant is maar ik vind het nogal sneu dat het in verschillende door komt. Ik heb zo wat op het net gaan zoeken en vergelijken en het heeft precies wat weg van 'Cenolophium denudatum' . Daar schrijven ze ook van 50 tot 80 cm en bloeitijd juli - augustus. Wat denken jullie hier van? Hierbij een foto.

Bloemen & Planten

dinsdag 30 juni 2015 - 16:00
Boerke

Boerke

Nog een foto van de bloemknopjes. De rood-bruine kleur aan de voet van de plant zijn de stekelnootjes.

Bloemen & Planten

dinsdag 30 juni 2015 - 16:01
Boerke

Boerke

Ik ben bang, en nu zeker met de droogte, om hem te verwijderen. De stekelnootjes zijn een vaste plant en die ander? Hij gaat wel lopen met het voedsel van " de kleine dwerg" .
Omdat het zo een speciaal blad is heb ik hem nog niet verwijderd en wacht ik nog steeds af tot de bloei.
dinsdag 30 juni 2015 - 16:05
Patrikc

Patrikc

lijkt mij Duizendblad, Achillea millefolium.

een schitterend plantje dat door sommigen onkruid genoemd wordt.
dinsdag 30 juni 2015 - 16:19
Boerke

Boerke

Toch al bedankt voor uw reactie.
dinsdag 30 juni 2015 - 20:46
Heike

Heike

Zeker en vast duizendblad, nog eventjes en dan gaan ze in bloei...

Bloemen & Planten

dinsdag 30 juni 2015 - 23:01
satomi

Satomi

Lijkt me Achillea filipendulina te wezen, geen millefolium.
woensdag 1 juli 2015 - 14:43
Boerke

Boerke

Bedankt voor de reacties. Er komen al enkele in bloei. Maar ik ga het toch voorzichtig verwijderen omdat het met veel vocht gaat lopen wat voorzien is voor de stekelnootjes in leven te houden.
vrijdag 3 juli 2015 - 23:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon