menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanplanten border

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo

Misschien een domme vraag, maar is het nog mogelijk om nu vaste planten in de border te zetten. Het zou gaan om geranium en salvia's. Ik had ze liever al eerder geplant, maar de kweker waar ik ze wou kopen, zei dat hij deze pas terug op voorraad had vanaf begin mei... Is dit nu nog een goed moment om ze aan te planten of wachten we beter tot in het najaar?

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
donderdag 30 april 2015 - 18:20
Marei

Marei

Neem me niet kwalijk Roeliee, maar je weet toch wel dat je alles kunt planten zolang het maar niet vriest...........
donderdag 30 april 2015 - 18:52
Roeliee

Roeliee

Ik had wel zoiets gedacht hoor, maar was het gewoon niet zeker Met dat er voor alles zo precies wel "regeltjes" zijn... En liever een keer extra vragen dan iets fout doen, maar inderdaad ik had het misschien zelf wel moeten weten! Haha

Toch bedankt voor je antwoord!
donderdag 30 april 2015 - 19:22
Arico

Arico

Planten die uit volle grond komen kan je beter niet meer verplanten eenmaal ver in blad. Er zijn uitzonderingen zoals opgraven en delen na de bloei...Planten in pot kan je het hele seizoen in volle grond planten
donderdag 30 april 2015 - 20:01
Roeliee

Roeliee

Het zal inderdaad daardoor zijn dat ik wat verward was... ik wist dat je bepaalde dingen nu niet meer kon/mocht planten... Bedankt voor de opheldering van mijn moment van zwakte
donderdag 30 april 2015 - 20:52
Marei

Marei

Arico, Roeliee heeft het over planten die ze nog gaat kopen en niet over VERplanten uit de volle grond.

Maar, ook verplanten uit de volle grond kan nu nog heel goed!!!
Alleen planten die al erg groot gegroeid zijn zul je dan misschien moeten terug knippen en vooral flink water geven.

Roeliee, het geeft niks hoor, vragen staat vrij! En als jij je daardoor zekerder voelt moet je dat vooral doen!

Zoals gezegd: planten in pot kunnen het hele jaar geplant worden, behalve als het vriest; ook verplanten kun je nog lange tijd doen. Is de plant eigenlijk al te groot, dan knip je hem af en geef je voldoende water, wij hebben het hier wel de hele zomer gedaan als we vonden dat het nodig was.

Groetjes, Marei
donderdag 30 april 2015 - 21:00
Gespeel

Gespeel

Geraniums zijn toch geen vaste planten voor in de border dacht ik
vrijdag 1 mei 2015 - 23:17
Arico

Arico

Ik weet best wat ze bedoelde Marei Extra info kan nooit kwaad
zaterdag 2 mei 2015 - 00:29
Marei

Marei

@Gespeel, extra info kan nooit kwaad zegt Arico en gelijk heeft hij/zij!
Daarom wil ik even iets uitleggen.

De planten die mensen in potten en bakken in en rondom het huis hebben hangen en staan worden in de volksmond 'Geranium' genoemd, de juiste naam is echter 'Pelargonium'.

Geraniums zijn planten die in de volle grond staan en volkomen winterhard zijn.

Bloemen & Planten

zaterdag 2 mei 2015 - 07:30
Marei

Marei

Hierboven staat dus een Pelargonium en hieronder hebben we het over een Geranium.

Bloemen & Planten

zaterdag 2 mei 2015 - 07:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon