menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel

Ga naar meest recente reactie

lisa

Lisa

nu dit is echt nieuw voor mij somige soorten lavendel is giftig
het is dus uitkijken welke lavendel men in de tuin zet

groetjes lisa
dinsdag 17 april 2007 - 17:32
Esem

Esem

lisa ,
als je rekening moet houden met de giftigheid van de planten,dan kun je al niet veel meer in de tuin planten,want vele planten zijn giftig en waar het het niet van weten.
Gr Esem,
dinsdag 17 april 2007 - 22:59
lisa

Lisa

Esem,
dit weet ik natuurlijk ook , ik heb allen de echte lavendel
het is allen zo dat bij lavendel de meest mensen niet op het idee
komen dat hij giftig is
woensdag 18 april 2007 - 00:14
sylvain

Sylvain

Dat is toch fijn dat Lisa ons er op attent maakt want we staan er altyd niet bij stil,
normaal moest op het certificaat van elke aan gekochte plant staan of het giftig is of niet .
Ik denk dat daar veel mensen goed by zouden varen,
zoals iemand die een tuintje heeft met een paar bloempjes en plantjes en niet van het giftige op de hoogte is en met klein kinderen zit vind ik dit een terecht punt van Lisa om aan te halen
groetjes en dag
woensdag 18 april 2007 - 02:12
Lucia

Lucia

Ja leuk, maar welke lavendel?
Er zijn vele soorten. ik heb vele normale lavendel staan. roze en gewoon paars. Maar die zijn zover ik weet niet giftig.
Dus svp de wel giftige met naam.
woensdag 18 april 2007 - 03:11
hugo

Hugo

in deze lijst vind ik hem alvast niet terug

http://home.12move.nl/~sh373848/plantbody.html

groetjes
woensdag 18 april 2007 - 03:22
sylvain

Sylvain

Hugo ik vindt er ook niet meteen èèn maar er zal toch iets van zyn er zyn meer als vier soorten lavendel ik denk nu ook niet dat de franse lavendel giftig gaat zyn .
maar ik vindt dat we er meer moeten over schrijven over de giftige planten wat denkt gij er over hugo groetjes en dag ( Hugo en laat de liedjes maar komen ik heb noch plaats dag)
woensdag 18 april 2007 - 04:14
lisa

Lisa

Sylvain ik vind dit ook een heel goed idee
ik heb ergens gelezen dat alleen de lavendula angustifolia dus de echte niet giftig is
trouwens was ik ook navraagen bij een heel goede kwekker en die had wel veel lavendel maar alleen
een paar die je ook voor of thee en sonstiges gebruiken kan,de andere lavendel waren niet voor verzeer of zo
en deze moet ook nog een half jaar in de tuin zijn bevoor men hem gebruikt
wegen al de middeltjes die er gebruikt worden hij had ze pas binnen gekregen, dus wat zijn wijsheden
groetjes lisa
woensdag 18 april 2007 - 04:46
marleen

Marleen

hé Lisa,
das den eersten keer dat ik hoor dat lavendel giftig is.....

vele groetjes
marleen
zondag 22 april 2007 - 03:32
lisa

Lisa

marleen mij is het ook gezegt worden

groetjes lisa
zondag 22 april 2007 - 03:57
Esem

Esem

lisa ik heb het even opgezocht en men schrijft dat Lavendel niet giftig is en word voor meerdere doeleinde gebruikt ,waaronder lavendelolie voor masage
Gr esem,
zondag 22 april 2007 - 06:39
wellemieke

Wellemieke

In onze tuinen staan inderdaad dikwijls giftige planten. Maar van de meeste moet je heel grote hoeveelheden verorberen wil je er last van hebben. Iedere goede tuingids geeft wel aan welke planten echt giftig zijn.
Als lavendel al giftig is zal dat wel in lichte vorm zijn, lavendel is immers een bestanddeel van Provencaals kruiden.
zondag 22 april 2007 - 17:55
lisa

Lisa

wellemieke, het is ook zo in iedere tuin staan planten die giftig zijn
ook kruiden die als men ze op een verkeerde manier gebruikt kunen schade aanrichten
ik was alleen een beetje verbaast over,want ik had dit nog nooit gehoort en ik denk
dat mijn weten wat kruiden aangaat tamelig goed is

groetjes lisa
zondag 22 april 2007 - 19:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon