menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse holpijp of siergras als afscherming

Ga naar meest recente reactie

mmgull

Mmgull

Ik zoek een nauwe, strakke, rechtoplopende afscherming van 150 - 180 cm hoog die dienst doet als een soort haag.

Heb mijn oog laten vallen op equisetum of op panicum.
Wat denken jullie ervan om één van deze als afscherming van de buren te gebruiken?

- Ik lees dat holpijp woekert; is dat zo als ik hem in een bloebamk plant en de bak in de grond steek?

- Over grassen lees ik dat je ze in feb-mrt moet snoeien. Wanneer groeien die dan terug tot 120cm hoog?


maandag 1 december 2014 - 16:57
Patrikc

Patrikc

Mij lijkt geen enkele soort die je opnoemt geschikt als afscheiding met de buren, ook die in je andere vraagstaart niet. Een aanzienlijk deel van het jaar zal uw afscheiding afwezig zijn.

Een nauwe strakke rechtoplopende afscherming, doet mij aan een slanke taxushaag denken...
maandag 1 december 2014 - 23:05
mmgull

Mmgull

Holpijp is toch wintergroen? Dat blijft een gans jaar staan.

Taxus vind ik zo oubollig. Cipres, buxus, klimop... idem.
Beukenhaag is OK maar neemt veel plaats in. Al die hagen nemen nl. te veel plaats in voor een smalle stadstuin.

Vandaar holpijp, of is er een alternatief? Strak, recht oplopend, 150-180cm hoog.


woensdag 3 december 2014 - 20:49
jdcoster

Jdcoster

En heb je daar al ooit een massief stukje aanplant van gezien? Zo strak en recht en 180 cm hoog?
woensdag 3 december 2014 - 21:09
mmgull

Mmgull

Er staat nu een draadafspanning bij de buren. Ik denk aan wintergroene klimmers, bvb combinatie van Toscaanse jasmijn en clematis snowbells.

Wat denk je daar van?
donderdag 4 december 2014 - 09:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon