menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte beestjes

Ga naar meest recente reactie

krissy

Krissy

Op mijn astilbe zitten allemaal kleine witte beestjes, bijna vliegjes (maar ze vliegen niet weg). Aan de muur hangt er een kleine bloembak met bloempjes in en op een aantal stengels zit het eveneens vol van die witte beestjes. Wat is dat eigenlijk? Bladluizen, of iets anders? Maakt het de plant kapot? Zo ja, hoe bestrijden dan?
Groetjes
maandag 28 april 2014 - 00:35
wilma*15

Wilma*15

Is het geen wolluis?
Ook witte vlieg vliegt niet altijd op.

Gewone luizen kan je wegspuiten met een straal water.
Eventueel de ergste takjes verwijderen.

Groetjes
maandag 28 april 2014 - 01:58
Tuinprins

Tuinprins

Kan zijn dat het de huidjes van luizen zijn. Luizen groeien, 'vervellen' dan omdat de oude huid te klein wordt, en laten de oude witte behuizing achter op de plant.


Gegroet, de tuinprins
maandag 28 april 2014 - 06:57
RdB

RdB

Plaats eens een foto,

Ruud
maandag 28 april 2014 - 08:12
krissy

Krissy

Ok, ik probeer foto te plaatsen. Het zijn geen dode vellen, ze bewegen. Maar ze vliegen niet weg...
donderdag 1 mei 2014 - 10:34
krissy
donderdag 1 mei 2014 - 12:49
krissy

Krissy

Op deze foto zie je ze vooral goed zitten op de stengels van de bloemetjes...

Bloemen & Planten

donderdag 1 mei 2014 - 12:50
Bombycilla

Bombycilla

Hangluis
Moet volgens de'' kenners'' hier met gif bestreden worden anders gaat de hele wereld er aan
donderdag 1 mei 2014 - 12:54
krissy

Krissy

Wat, hangluis? Nog nooit van gehoord... Ik vind zelfs geen zoekresultaten via google! Met welk gif moet je dit bestrijden? Ik heb tevens huisdieren, kan dit kwaad?
donderdag 1 mei 2014 - 12:59
krissie

Krissie

natuurlijk bestaan die niet , is een grapje van Bombycilla
omdat uw foto onderste boven staat ,en de beestjes dus hangen .
donderdag 1 mei 2014 - 13:20
krissy

Krissy

Ok... Maar wat is het dan, een soort luis?
Overigens deed ik net even een ronde door mijn tuin, en aan de "onderkant" van het blad van mijn vlinderstruik tref ik een ganse hoop bruine beestjes aan (zie foto). Zijn dit dan ook luizen of nog iets anders? Op dat gebied heb ik nog veel te leren vrees ik...

Bloemen & Planten

donderdag 1 mei 2014 - 13:30
Polplastron

Polplastron

Allemaal luizen en ... dus ... heel normaal voor de tijd van het jaar.
De keuze is aan jou wat je ermee doet.
Bedenk wel dat bestrijdingsmiddelen duur zijn en een serieuze impact hebben om het milieu (en zelfs je gezondheid als je niet oppast).
En bedenk ook dat er in een gezonde tuin voldoende natuurlijke vijanden zijn die over een paar weken komaf zullen gemaakt hebben met deze "plaag". Eens ze weten dat er in jouw tuin eten is, zullen ze blijven komen om eender welke plaag meteen aan te pakken.

Groeten,

Pol
donderdag 1 mei 2014 - 14:27
wilma*15

Wilma*15

Even beide foto's omgedraaid.
Dan zijn het geen hangluizen meer.

Bloemen & Planten

donderdag 1 mei 2014 - 18:48
wilma*15
donderdag 1 mei 2014 - 18:48
renate67

Renate67

De hele kleine jonge bladluizen zijn vaak wit, als ze groter zijn kunnen ze afhankelijk van de soort groen, bruin of zwart zijn
zaterdag 3 mei 2014 - 18:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon