menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje Hakonechloa macra Aureola

Ga naar meest recente reactie

Fiona

Fiona

Ik drie plantjes van dit Japanse gras gekocht, vind het zo mooi! Maar nou het volgende: waar ik het gepland heb, is een behoorlijk zonnige plek. De schaduwkant is bij mij behoorlijk nat (zeker in de winter met veel regen is dat wekenlang nat = klei). Het middenstuk waar ik het eigenlijk wil, is ietsie hoger.

Vraag is nu: kan het echt niet veel zon hebben? Iemand hier ervaring mee? Aangeraden wordt HS omdat het blad kan verschroeien in felle zon. Gaat dat dan echt snel, of alleen met een extreem hete zomer / langdurige hitte?
woensdag 16 april 2014 - 16:51
Tuinprins

Tuinprins

Staat bij mij in de volle zon en doet het daar goed. Misschien dat de bladkleur mooier is in de halfschaduw maar de plant kan volle zon hebben. Ik zou in periode van langdurige droogte wel een keer met de gieter in actie komen.


Gegroet, de tuinprins

Bloemen & Planten

woensdag 16 april 2014 - 21:36
satomi

Satomi

Halfschaduw geeft een mooiere bladkleur, idd, maar in de zon doet deze het ook prima. Gewoon planten, bij droogte in de gaten houden en op tijd water geven.
donderdag 17 april 2014 - 07:25
Fiona

Fiona

Super, thanks allebei!
Ook nog ervaring er mee misschien hoe hij zich verhoudt als het langduriger nat is?
donderdag 17 april 2014 - 15:38
satomi

Satomi

Nee, dat niet. Maar ze groeien erg snel, volgend jaar kun je waarschijnlijk een stuk afsteken als er nog geen blad op staat en het zelf uitproberen.
zaterdag 19 april 2014 - 11:47
Fiona

Fiona

Oké thx!
Ben benieuwd hoe ze eind van het jaar er bij staan, hoe hard ze gegroeid zijn!

zaterdag 19 april 2014 - 17:40
Fiona

Fiona

Nou, mijn hakodingesen hebben het moeilijk. Ik weet niet of het nou is omdat het zo droog is de laatste tijd, ik geef toch echt elke keer wel water. Ze zijn wel wat gegroeid, maar om nou te zeggen dat ze er welig bijstaan ... Ik vind ze vrij bleek :/
Misschien toch vaker tussendoor even met de gieter als de zon er niet meer op staat.
vrijdag 4 juli 2014 - 14:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon