menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste planten toppen

Ga naar meest recente reactie

sophora

Sophora

Ik heb deze morgen mijn Phloxen getopt zodat ze niet te groot worden. Heb een hekel aan omvallende planten en alle steunmateriaal. Inbegrepen die groene netten die ze over de planten spannen en die met geen middelen er terug uit te krijgen zijn.
Nu is mijn vraag mogen Delphiniums en Aconitum ook getopt worden of bloeien ze dan niet meer. Heeft er niemand een lijst van de vaste planten die mogen getopt worden want ik ga alles klein proberen te houden.
sophora
woensdag 16 april 2014 - 14:28
Rowie

Rowie

Delphinium en Aconitum zijn te toppen en zullen dan vanuit de resterende bladoksels nieuwe en veel kleinere bloemen ontwikkelen die de sierwaarde van de originele volle bloemtros een beetje teniet doen. Kiezen voor planten die van nature lager blijven lijkt mij bij deze tuinwens een betere optie
vrijdag 18 april 2014 - 03:37
sophora

Sophora

Rowie, bedankt voor het antwoord maar tuinliefhebbers kiezen niet altijd verstandig.En alles laag in de tuin is ook maar saai.
vrijdag 18 april 2014 - 09:17
minouke

Minouke

Ik top alle hoge Monarda, phlox, Campanula, Veronicastrum, hoge Nepeta en halveert de gewone Nepeta wanneer deze 40cm is.
Ze worden voller en steviger, blijven iets lager.
vrijdag 18 april 2014 - 21:08
zuurtje

Zuurtje

Je kan ook de "slappere""soorten achter iets lageren zetten, zodat ze mooi met elkaar weven/steunen
vrijdag 18 april 2014 - 21:18
sophora

Sophora

minouke bedankt. Zal morgen eens op inspectie gaan.
vrijdag 18 april 2014 - 22:27
Adrienne

Adrienne

Ook Sedum en Chrysanthemum
succes
dinsdag 22 april 2014 - 07:28
sophora

Sophora

Bedankt, mijn Sedums zijn al getopt.
dinsdag 22 april 2014 - 09:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon