menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Thymus praecox

Roeliee

Roeliee

Hallo

Hier ben ik nog eens met een vraagje. Degene die mijn vorige topics hebben gelezen, weten ondertussen al dat ik de tuin wat aan het aanleggen ben. Nu heb ik nog een volgend vraagje hieromtrent.

Op een deeltje van de border die ik zal aanleggen, had ik graag heel wat bloembollen geplant om er de eerste lentekleuren in te krijgen. Een teken dat de winter gepasseerd is. Jammergenoeg zijn deze wel snel uitgebloeid en zou ik daar dus een kale (groene) plek krijgen. Is het een oplossing om hier ook kruiptijm te plaatsen? Deze bloeit later waardoor er op een later moment kleur zou komen. Ook trekt deze vlinders en bijen aan, wat eigenlijk wel een doel is van de aanleg van deze border. Of is er hier een andere oplossing voor? Het zou allemaal niet te hoog mogen komen, aangezien dit vooraan in de border komt. Of is het gebruik van dergelijke kruipplanten geen goed idee? Komt er dan nog voldoende zonlicht op de bodem om de knollen en dergelijke te laten schieten?

Opnieuw veel vragen, ik weet het Maar hier kan ik veel van jullie leren heb ik al mogen ondervinden!

Alvast bedankt

Groetjes
Roeliee
maandag 14 april 2014 - 18:33
Rowie

Rowie

Gebruik bodembedekkers met een "losse"structuur, zodat de bolpunten er makkelijk tussendoor kunnen groeien. Zelf heb ik veel combinaties staan van vaste bollen (narcis, krokus, sneeuwklokje, scilla, leucojum, camassia) in combinatie met tuingeranium, kruipende flox (subulata), kruipende veronica, Iberis en lage campanula. Het afstervende groen van de bollen "verstop" ik later tussen het groen van de bodembedekker. Succes.
dinsdag 15 april 2014 - 08:23
Roeliee

Roeliee

Bedankt voor je tips Rowie! Ik bekijk je voorstellen zeker eens! Kijken wat het best bij de rest van de plantjes zou passen!

Groetjes
Roeliee
dinsdag 15 april 2014 - 16:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon