menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemen in potjes

austen

Austen

Ik was sinds een jaar geen plantenserre meer binnen geweest, en heb dus vanalles meegenomen zonder me af te vragen of ik dat wel kon houden. Zo ook meiklokjes: ik heb die nu binnen in een bloempotje staan, maar gaan die het zo uithouden? (ik heb geen tuin, alleen een terras - ik kan ze wel uitplanten in de tuin van m'n ouders)

En Spaanse margrieten + vergeet-mij-nietjes die nu buiten staan: ik kreeg die bij het overpotten in grotere bakken niet uit hun plastic potje (te veel wortels onderaan) dus ik heb die in die potjes gelaten en zo in de grotere bakken geplant. Is dat oké?
dinsdag 8 april 2014 - 21:08
Anneloes

Anneloes

meiklokjes (lelietjes van dalen) zou ik vooral in pot houden. dat kan ook in een pot buiten op het terras.
leuk plantje maar kan ook behoorlijk woekeren. hier zitten de wortels door de hele tuin heen.


ik zou de plastic potjes wel verwijderen, zo kunnen de plantjes niet groeien. je kan de potjes kapot knippen om ze te bevrijden, desnoods de wortels inkorten.
dinsdag 8 april 2014 - 21:17
austen

Austen

Hoe groot moet de potjes voor die klokjes zijn? Ik heb ze nu gewoon in hun plastic potjes gelaten.

En de rest gaat morgen toch uit het potje, dan! Mag ik evt gewoon die wortels afknippen?
dinsdag 8 april 2014 - 21:27
wilma*15

Wilma*15

Ik zou vooral eerst proberen de plastic potjes kapot te knippen.
Dat er dan enkele worteltjes sneuvelen is dan niet zo erg maar ik zou ze niet inkorten.
Dit remt de groei.
Toch zoveel mogelijk de worteltjes intact houden.

succes.
dinsdag 8 april 2014 - 21:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon