menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Isolatie in bloembakken

Ga naar meest recente reactie

perrush

Perrush

hier en daar een bloempot / -bak in de tuin kan best mooi zijn. Al is het bij snikhete dagen zeker niet ideaal. De wortels worden dan zowat geroosterd wat de plant zeker niet ten goede komt.

Ik vroeg me af of isolatie langs de binnenzijde aanbrengen hiervoor kan helpen ?

ff gegoogled en ik vond enkel bloembakken met isolatie tegen de koude. Vind ik zelf niet zo belangrijk omdat je in de winter de potten makkelijk kunt omwikkelen met folie of iets anders. In de zomer is dat echter geen zicht.

Daarom de vraag of iemand ervaring heeft met de isoleren van een bloembak om de kluit koeler te houden.
maandag 10 maart 2014 - 16:05
Polplastron

Polplastron

Dat "roosteren" valt in praktijk meestal best wel mee. Veel hangt af van de grootte, de kleur en het materiaal van de pot. Ook je plantkeuze bepaalt veel.
Isolatie in je pot zou in theorie kunnen werken, maar of het in praktijk nodig is/veel uithaalt is nog sterk de vraag.

Groeten,

Pol
maandag 10 maart 2014 - 16:34
perrush

Perrush

Ik zou semi-winterharde vaste planten zoals bvb een albizia in een pot willen steken.

Hoe groter de pot, hoe beter. Maar welke materiaal is dan beter isolerend ?
maandag 10 maart 2014 - 18:26
Roeli

Roeli

Je zou bubbeltjes plastiek binnen in kunnen doen, of, als de potten in de tuin staan, ze een klein eindje kunnen ingraven.
maandag 10 maart 2014 - 22:44
sophora

Sophora

Albizia is echt wel winterhard als je de juiste soort kiest.
dinsdag 11 maart 2014 - 09:51
zourky

Zourky

Als de bloembakken die u bedoeld goed zijn tegen de koude dan zijn ze ook goed tegen de warmte

groetjes Richard
dinsdag 11 maart 2014 - 12:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon