menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bollen en knollen uit verpakking halen

Ga naar meest recente reactie

Merlin

Merlin

Hallo,

ik heb alvast wat liatrissen en geranium himalayensis besteld op het web en die zijn vandaag aangekomen
Netjes verpakt in plastic zakjes.
Aangezien het nog niet de moment is om tot planten over te gaan, heb ik alvast de liatrisjes uit de zakjes gehaald en in een kistje ondergebracht, maar wat doe ik best met de geraniums? Beetje potgrond over strooien of helemaal niks? Nat of droog?

Bedankt voor jullie advies.

vrijdag 28 februari 2014 - 14:24
Rowie

Rowie

Naar mijn idee is het goed mogelijk beide planten al op de gewenste plaats in de border uit te zetten. Zeker de rhizomen van de tuingeranium zijn volledig winterhard en kunnen een mogelijke vorstperiode aan; de liatris moet zeker licht vochtig gehouden worden, maar zou ik zelf ook al ter plaatse uitplanten: in het eerste jaar na poten valt de bloei van liatris nog wat tegen. succes
vrijdag 28 februari 2014 - 16:13
Merlin

Merlin

Bedankt, Rowie.
Ik ben het zeker niet met je oneens, maar ik zou er hier elke keer moeten bij vermelden dat ik op 555 meter hoogte woon en het hier 's nachts nog wel vriest, dus het is nog zeker niet aangenaam toeven in de tuin.
Ik moet dus nog een tweetal weekjes wachten.
Vorig jaar had ik trouwens meteen een mooi resultaat met liatrissen, vandaar dat ik er heb bijgenomen. Deze ljken me wel iets kleinere maat dan vorig jaar, maar ik heb geduld!

vrijdag 28 februari 2014 - 17:09
Rowie

Rowie

Tja, dat verandert de boel: dan inderdaad nog even wachten, maar de rhizomen van de geranium wel vochtig houden. En evt. binnenshuis al oppotten en voortrekken?
vrijdag 28 februari 2014 - 17:24
Tuinprins

Tuinprins

Liatris is zeer winterhard, kan gemakkelijk -20 verdragen. Uitplanten in de volle grond lijkt mij het beste (zelfs op jouw hoogte).


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 1 maart 2014 - 07:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon