menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phlox paniculata algemeen - Vlambloem Flox

Ga naar meest recente reactie

joycebeentjes

Joycebeentjes

Hallo,

Ik heb in mijn tuin een Phlox "peacock white" staan. Hij is uitgebloeid en heb hem niet gesnoeid. Kan dat nu nog? En zou ik hem ook kunnen verplaatsen?

Ik heb ook Hortensia's staan (ook op de foto te zien) , daar kan ik straks geloof ik straks alleen de dode bloemen afhalen en bloeit hij gewoon weer??

Groeten JoyceDeze vraag is gesteld vanop Phlox paniculata algemeen - Vlambloem Flox.

Bloemen & Planten

donderdag 6 februari 2014 - 12:34
jdcoster

Jdcoster

De Phlox kun je nu tot tegen de grond afknippen.
Van de Hydrangea zou ik de oude, dode takken tot tegen de grond verwijderen, eventueel de andere takken nog wat uitdunnen en insnoeien tot op de dikke (bloem)knoppen.

Die twee zullen inderdaad nog groter worden en in elkaars vaarwater geraken.
Makkelijkst verplaatsbaar, is de Phlox. Verplanten kan gans de winter, als het maar niet vriest.
donderdag 6 februari 2014 - 12:50
Tuinman65

Tuinman65

Op de foto is niet duidelijk te zien om welke Hydrangea het gaat.
Wanneer nu bovenaan zwellende bloemknoppen te zien zijn dan kan je de raad van jdcoster opvolgen.
Zoniet, dan is het een soort die bloeit op nieuw hout en die snoei je dan best einde maart heel kort terug.
Leo
donderdag 6 februari 2014 - 23:04
joycebeentjes

Joycebeentjes

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb geen idee, ze stonden al in deze tuin. Heb niet zoveel verstand van soorten planten en bloemen, al vind ik het wel leuk om er mee bezig te zijn.
Heb gister de phlox verplant en de dode bloemen van de Hydrangea afgeknipt tot net boven de nieuwe knoppen.

Maar de bloemen zien er uit zoals op bijgevoegde foto, misschien dat iemand het dan weet?

Groeten Joyce

Bloemen & Planten

vrijdag 7 februari 2014 - 08:30
jdcoster

Jdcoster

Dat is een Hydrangea macrophylla. De snoeiwijze was dus juist.

En er bestaan ook Hydrangea's die best dicht tot tegen de grond, op een of twee knoppen per knop, worden afgeknipt. Ze zijn herkenbaar aan de grote witte bolvormige of kegelvormige bloemen. Die zul je ook wel kennen denk ik.
Men doet dat om minder maar grote bloemen te bekomen.
Ze noemen H. arborescens en H. grandiflora en bestaan in veel variëteiten.
vrijdag 7 februari 2014 - 11:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon