menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mandevilla Sundaville Red

Ga naar meest recente reactie

churchill

Churchill

Na de verhuis van mijn mooie plant verliest hij dorre en ook groene bladeren.
Wat kan de oorzaak zijn?
Wat dien ik te doen om dit te voorkomen?Deze vraag is gesteld vanop Mandevilla Sundaville Red.
zaterdag 30 november 2013 - 12:30
Bombycilla

Bombycilla

na de verhuis ?
Waarheen? Naar binnen?
zaterdag 30 november 2013 - 13:03
churchill

Churchill

Hij staat in de veranda, gemiddelde temperatuur 10°
Ik heb hem nog niet ingesnoeid, zal ik dat nog doen?
zaterdag 30 november 2013 - 16:40
danny2

Danny2

Voldoende vochtig houden is ook noodzakelijk...
zou zeker ook een stuk terugsnoeien.

Groetjes danny
zaterdag 30 november 2013 - 21:09
summerspookje

Summerspookje

ik heb jaren lang mandevill's gehad,,zijn zeer moeilijk binnen te houden,tegen de koude kunnen ze al helemaal niet,ik heb ze ook gesnoeid volgens de kweker, maar volgens hem liet hij ze van spanje komen omdat ze daar het mooist waren ,en inderdaad , diegene die ik toen uit spanje aankocht (38 euro)waren prachtig en maakten een mooie guirlande , ik heb jaren terug er nog een foto van naar het forum gestuurd , nadien waren ze allemaal eigen kweek van tuin center , 10 en 15 euro)en helemaal niet zo sterk en mooi ,ik koop ze dus niet meer ,de bloei is niet meer fantastisch

groetjes

summer
zondag 1 december 2013 - 12:53
summerspookje

Summerspookje

ik heb hier nog de foto gevonden van toen de prachtige mandeville , met ongeloofelijk veel bloemen,

Bloemen & Planten

zondag 1 december 2013 - 13:01
klaas25

Klaas25

plant gaat in ruste ,zeker niet te veel water geven net vochtig is genoeg,en geen mest. vlg voorjaar de lange uitlopers snoeien.
gr klaas
zondag 1 december 2013 - 16:09
Esem

Esem

Ik heb de plant overgehouden en staat nu buiten. Geeft zeer veel groei en blad maar zie geen enkele bloem. Wat kan daar de rede van zijn ? Krijgen water genoeg en om de 14 dagen een gift meststof Gr E.
vrijdag 6 juli 2018 - 22:54
Roeli

Roeli

Bij mij net zo , Eddy. Veel groen maar geen bloemen. Ik vermoed dat de natuurlijke bloei op een ander tijdstip is als wij verwachten. Dat heb ik ook met mijn kerststerren. Die bloeien ook in het late voorjaar, niet met kerst. Nu zitten er nog steeds rode bladeren aan. Ik wacht maar af. Zie het wel.
zaterdag 7 juli 2018 - 08:09
klaas25

Klaas25

Geduld, het komt zeker goed .


zondag 8 juli 2018 - 12:13
Esem

Esem

Idd. Nu na enkele weken begint de plant te bloeien. Is wel veel later dan zijn soortgenoten in de serre maar uiteindelijk is de bloem verschenen.
Weeral een gelukkige man.
Gr Eddy,,?
dinsdag 24 juli 2018 - 11:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon