menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloeiende klimplanten

Ga naar meest recente reactie

anneravoet

Anneravoet

Hoi; ben gans nieuw als tuinier en had graag geweten wat jullie aanraden als bloeiende klimplant om tegen een draadafsluiting te zetten. Opgepast de plant moet tegen de zon en de hitte kunnen vermits onze tuin in Spanje gelegen is.
zondag 10 november 2013 - 14:00
PeterBo

PeterBo

Wat denk je van 'n Bourgainvillea, dat word 'n bloemenzee.
zondag 10 november 2013 - 15:42
anneravoet

Anneravoet

Heb eens gegoogeld en dat ziet er inderdaad heel mooi uit
zondag 10 november 2013 - 18:16
Lino

Lino

Bougainvillea (zonder 'r')
Die plant heb ik in mijn jeugd in Spanje leren kennen. Dus perfect voor wat jij zoekt.
maandag 11 november 2013 - 12:00
minouke

Minouke

Clematis viticella
maandag 11 november 2013 - 12:04
satomi

Satomi

Trachelospermum jasminoides, Dipladenia splendens, Campsis-soorten, Solanum jasminoides, Wisteria floribunda, Passiflora-soorten, Duranta erecta.
maandag 11 november 2013 - 12:57
anneravoet

Anneravoet

dat is allemaal chinees voor mij maar ga het zeker allemaal eens opzoeken. Bedoeling is van ongeveer 50 m draad vooraan vol te zetten met klimplanten zodat dit een natuurlijke afsluiting vormt
dinsdag 19 november 2013 - 07:05
sirius

Sirius

Hou er rekening mee dat sommige klimplanten gaan woekeren ttz ongeremd gaan groeien. Op de duur zitten ze overal. Een bekend voorbeeld is campsis. Die moet van meet af aan ingeperkt worden of je ganse omgeving riskeert overwoekerd te worden, inclusief de buren!
dinsdag 19 november 2013 - 11:37
anneravoet

Anneravoet

Eigenlijk mag hij woekeren en de buren gaan er zeker geen last van hebben vermits we in the middle of nowhere zitten. Het belangrijkste is dat er een haag gevormd wordt met zoveel mogelijk bloemen. Het wordt er ook nooit kouder dan 10 graden. Moet dus ook geen rekening houden met wintervaste planten.
dinsdag 19 november 2013 - 14:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon