menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden lampenpoetser

Ga naar meest recente reactie

beers

Beers

Hallo, hoe zien de zaden van een lampenpoetser er uit, zijn het soms de pluimpjes?
donderdag 31 oktober 2013 - 17:07
RdB

RdB

Nee dat zijn de bloemen, de zaden komen daarna in de vruchtjes.

Ruud
donderdag 31 oktober 2013 - 22:29
beers

Beers

Dank voor het antwoord Ruud, maar het is geen rode lampenpoetser, maar een grassoort, zoals op de foto

Bloemen & Planten

vrijdag 1 november 2013 - 08:07
Lino

Lino

De juiste benaming is wel belangrijk. Je hebt het dus over lampenpoetsersgras (pennisetum)
vrijdag 1 november 2013 - 09:13
beers

Beers

sorry ik moet er nog een beetje aan wennen, gisteren voor het eerst begonnen met dit leuke forum.
Ja idd het is een Pennisetum
ik hoor het graag van je

vrijdag 1 november 2013 - 09:17
Tuinprins

Tuinprins

Ik vraag mij af of Pennisetum alopecuroides in de Lage Landen vruchtbaar zaad maakt. Ze bloeien relatief laat en het kan zijn dat de temperatuur niet hoog genoeg meer is om goed zaad aan te zetten.

Ik heb een plant staan (staat er al meer dan 10 jaar) en die zaait zich in ieder geval niet uit. Het zou ook kunnen dat er meerdere planten bij elkaar moeten staan voor goede zaadzetting.

Voor een afbeelding van zaad van Pennisetum alopecuroides zie:

http://flickrhivemind.net/Tags/alopecuroides/Timeline



Gegroet, de tuinprins
vrijdag 1 november 2013 - 10:45
Lino

Lino

Ik heb ze pas van dit voorjaar in mijn tuin staan.
Ben net even gaan kijken en ik zie zwarte zaadjes(?) tussen de bloei-aren. Geen idee of het werkelijk zaadjes zijn en of ze vruchtbaar zijn.
vrijdag 1 november 2013 - 13:37
beers

Beers

Dank jullie wel lieve tuinvrienden, na gekeken te hebben en jullie berichten weet ik genoeg, ik heb dus dezelfde pluimpjes, maar ook die kleine zwarte zaadjes (staafjes) ik ga zaaien en zie wel, jullie horen het wel van me
vrijdag 1 november 2013 - 15:22
hilde

Hilde

en is het gelukt met de pluimpjes ik heb er ook gezaait ik heb 1 sprietje hoe het nu verder moet weet ik niet ik heb het sprietje nu ingekort voor te zien of er zij sprietjes komen
dinsdag 18 maart 2014 - 12:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon