menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mobiele kas

Ga naar meest recente reactie

faunolen

Faunolen

Goedenavond,

m,n man heeft een zaaitunnel(is van perpex) voor me gemaakt waar ik heel blij mee ben.

Nu is m,n vraag, omdat ik altijd in de buitenlucht zaai, op welke plek staat hij het best ivm met de temperatuur die snel omhoog gaat erin..(hij kan opengezet worden) Ik heb zaden van Hybiscus, stokrozen, afrikanen(maar die zijn misschien beter af in een koude bak?) en nog wat eenjarige.

Lees graag jullie advies, om hem zo optimaal mogelijk te gebruiken.
Bedankt alvast!!

Groetjes leny
zondag 25 maart 2007 - 18:25
JovanDreumel

JovanDreumel

Kun je een foto plaatsen hier? Dan kunnen we ons een beter beeld vormen.
maandag 26 maart 2007 - 17:23
faunolen

Faunolen

Hallo Jo,
ik heb er 2 foto's van gemaakt maar het lukt me niet om deze in dit bericht te zetten...zal wel iets fout doen..maar weet niet wat

gr leny
maandag 26 maart 2007 - 21:43
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij Algemene vragen i.v.m. Forum kun je zien hoe je eenafbeelding moet plaatsen hier. Stap voor stap volgen en dan lukt het. En anders kun je ze me ook naar mijn e-mailadres sturen
maandag 26 maart 2007 - 21:50
faunolen

Faunolen

Jo,
ik kan enkel je webadres vinden en niet je e-mailadres
als je mij een mail stuurt [email protected] kan het misschien?
maandag 26 maart 2007 - 22:16
Esem

Esem

faunolen,
hier de link ,hoe je een foto moet plaatsten
Gr Esem

http://forum.tuinadvies.be/17_5321_Uw_afbeeldingen_plaatsen_op_dit_forum.htm

dinsdag 27 maart 2007 - 08:12
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

De link aanklikbaar gemaakt:

http://forum.tuinadvies.be/17_5321_Uw_afbeeldingen_plaatsen_op_dit_forum.htm

Leny & Jo, in je eigen profiel kan je onderaan bij de foruminstellingen klikken op: e-mailberichtan van andere gebruikers. Als je dit aanvinkt komt er naast je naam dan: profiel email citeer wijzig.


Dan kan klik je op email zodat je enkel aan die persoon je mailadres kan doorgeven.



dinsdag 27 maart 2007 - 09:24
faunolen

Faunolen

Hartelijk dank voor jullie hulp op afstand...ik ben hevig aan het proberen om een foto erop te krijgen, maar het lukt nog niet helemaal...maar de aanhouder wint!!
gr leny
dinsdag 27 maart 2007 - 22:36
faunolen

Faunolen

misschien dan eindelijk nu?
woensdag 28 maart 2007 - 20:43
gille

Gille

Goedenavond,

m,n man heeft een zaaitunnel(is van perpex) voor me gemaakt waar ik heel blij mee ben.

Nu is m,n vraag, omdat ik altijd in de buitenlucht zaai, op welke plek staat hij het best ivm met de temperatuur die snel omhoog gaat erin..(hij kan opengezet worden) Ik heb zaden van Hybiscus, stokrozen, afrikanen(maar die zijn misschien beter af in een koude bak?) en nog wat eenjarige.

Lees graag jullie advies, om hem zo optimaal mogelijk te gebruiken.
Bedankt alvast!!

Groetjes leny


En deze vraag?

gille
donderdag 29 maart 2007 - 13:40
faunolen

Faunolen

Dag Gille,
sorry maar wat bedoel je met: en deze vraag? Het is allemaal wat rommelig geworden denk ik omdat,
die foto van dat kastje onbedoeld in een nieuwe topic terecht kwam,,

Ik ben een totale beginneling met zaaien in een kas..wel gewoon buiten, maar dit is toch even anders.
Dus gewoon alle tips zijn welkom!

groetjes leny
donderdag 29 maart 2007 - 15:58
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Ga je die enkel gebruiken om bloemen in voor te zaaien of ook sla bv.?

Best er voor zorgen dat die niet in de volle zon van de middag zit, anders wordt het een broeikas met allemaal verbrande planten.

Je kan evengoed voorzaaien in kleine potjes en dan buiten in je tunnel zetten.

Mijn moeder zaait de Afrikaantjes altijd ter plekke met heel veel tegelijkertijd, zodat als er toch wat verdwijnt door de vogeltjes, er toch nog genoeg planten overblijven.
donderdag 29 maart 2007 - 17:06
faunolen

Faunolen

voorlopig heb ik er zaad van Hybiscus, stokroos, en een eenjarige klimmer(waar ik even de naam van kwijt ben) en de afrikanen, deze laatste heb ik ook vorig jaar ter plekke gezaaid en is een succes geworden..hoewel ik nooit van dit plantje gehouden heb. Maar hier in Z.fr ben ik blij met alles wat bloeit en groeit..er zijn nl op lange na niet van die tuincentra's zoals in Ned en Belgie..plus is alles peperduur hier, voor iets wat op sterven na dood lijkt te zijn als je iets koopt. maar ik wil inderdaad ook eens wat sla erin zetten..zal m,n eerste eigen kropje worden haha, wel ieder jaar tomaten en paprika's en uiteraard aardbeien. Ik heb geen potager(moestuin) gemaakt omdat ik m,n handen vol heb, om van de ruim 20 ha er plm 10 van rondom huis,,er goed uit te laten zien..je moet een keuze maken.

groetjes leny

donderdag 29 maart 2007 - 19:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon