menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hypericum inodorum Elite Sweet Lion

Ga naar meest recente reactie

anitajaqueline

Anitajaqueline

Ik heb 2 verschillende soorten hypericum in mijn tuin. Verleden jaar had ik reeds kevers op de planten bemerkt. Dit jaar werden alle planten kaal gegeten door kevers met groen-blauwe schildjes. Deze kever overleven blijkbaar de wintervorst. Wat kan ik doen om deze kevers te verdelgen? Is het product van naturabell bio geschikt voor deze hertshooi-kevers?Deze vraag is gesteld vanop Hypericum inodorum Elite Sweet Lion.
zaterdag 21 september 2013 - 16:05
c j de k

C j de k

Meestal zijn het niet de kevers maar de larven ervan die ondergronds de winter overleven
Die kunnen trouwens ook behoorlijk schade aanrichten aan onze planten om dat ze van de wortels eten . De bestrijding hiervan is niet eenvoudig ga eens te rade bij iemand die landbouw gewas bescherming middelen verkoopt.
Veel suc6
zaterdag 21 september 2013 - 22:28
Tuinprins

Tuinprins

Het is toch helemaal niet zeker dat deze kever de planten heeft KAALgevreten? Kevers eten niet vaak hele planten KAAL. Ze eten meestal maar een klein deel van het blad. Rupsen en slakken kunnen wel in korte tijd een plant kaal vreten.

Gegroet, de tuinprins
zondag 22 september 2013 - 08:02
Tuinprins

Tuinprins

Ik heb nog even verder gezocht en kwam uit bij een kever met de wetenschappelijke naam Chrysolina hyperici. Nederlandse naam zou groot hertshooigoudhaantje zijn.

Op onderstaande link staat een afbeelding van deze kever:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Groot_hertshooigoudhaantje


Meer afbeeldingen van deze kever vind je door te googlen op de wetenschappelijke naam.

Deze kever is in het verleden gebruikt bij de biologische bestrijding van Sintjanskruid (Hypericum perforatum) in California dus het is heel goed mogelijk dat deze kever Hypericum soorten helemaal kaal kan vreten (ja tuinprins, je leert iedere dag wel iets bij!)


Gegroet, de tuinprins
zondag 22 september 2013 - 08:19
c j de k

C j de k

O.K. Tuinprins dan moeten we nu alleen nog uit zoeken hoe van deze kevers af te komen
zondag 22 september 2013 - 13:56
Tuinprins

Tuinprins

Als ik zeg met een systemisch insecticide krijg ik ongetwijfeld een lading pek en veren over mij heen...

Ik weet niet of er biologische middelen zijn die werken bij deze kever.


Gegroet, de tuinprins
maandag 23 september 2013 - 19:21
Bombycilla

Bombycilla

Ach ja ze zullen ook eens van je planten eten,de plant zal het wel gewoon overleven en je hebt er mooie beestjes bij
maandag 23 september 2013 - 19:28
Tuinman65

Tuinman65

Tuinprins ben je bang om een lading pek en veren om je heen te krijgen?
Da's toch maar figuurlijk en daar trek ik mij geen kl.ten van aan
Leo
maandag 23 september 2013 - 23:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon