menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een haag van buxusbollen maken

Ga naar meest recente reactie

yvonneS.

YvonneS.

De vorige bewoners hebben in de achtertuin veel buxusbollen hier en daar geplaatst . In de voortuin staat alleen
zondag 1 september 2013 - 16:05
Tuinman65

Tuinman65

Dat is heel goed mogelijk.
Is ideaal om daar een wolkende haag van te maken.
Desnoods een jaar of 2 vrij laten groeien en dan beginnen snoeien.
Leo
zondag 1 september 2013 - 16:14
yvonneS.

YvonneS.

Thanks Leo ! Dus nog niet snoeien ? Ze zijn nogal verschillend van grootte . Is het goed om extra kalk in de aarde te mengen bij verplaatsen ?
zondag 1 september 2013 - 16:20
PeterBo

PeterBo

Ik zou ze eerst rond steken, en dan 2 of 3 weken goed water geven alvorens ze te verplanten, zodoende maken ze nieuwe haarwortels aan zodat ze beter zullen aanslaan op de nieuwe locatie.
zondag 1 september 2013 - 16:58
Tuinman65

Tuinman65

Peter, rondsteken wordt gedaan om een betere kluit te maken, maar dat gebeurt niet in 2
zondag 1 september 2013 - 23:06
yvonneS.

YvonneS.

Hoelang die buxussen staan durf ik niet te zeggen maar volgens mij al heel lang . Iig. heb ik ook het geduld niet om er lang mee te wachten omdat ik de achtertuin opnieuw moet gaan aanleggen/inrichten . Vorige week heb ik er al 2 verplaatst en ze zien er nog goed uit tot nu toe . We hebben
zondag 1 september 2013 - 23:27
Tuinman65

Tuinman65

Een halve dag in een kruiwagen met water gezet???
Dan spoel je toch een groot deel van de grond er af. Daar doe je meer kwaad dan goed mee en is dus voor niks nodig.
Compost en potgrond zijn beide goed maar compost is veel goedkoper.
Als je al meteen een dichte haag wil dan zou ik ze zo goed als tegen mekaar zetten.
En... geef ook niet te veel water.
Leo
maandag 2 september 2013 - 15:11
yvonneS.

YvonneS.

Oeps , klopt ja , er was veel grond van af
Thanks , je hebt me er reuze mee geholpen !
maandag 2 september 2013 - 17:23
vloeiende

Vloeiende

Als je de kluiten op voorhand goed bevochtigd en de planten na het verplanten ook vochtig houdt is er geen probleem om Buxus nu al te verplanten en Buxus houdt inderdaad van kalk maar te veel is te veel, tracht enigszins de PH van uw grond te weten te komen en ahv die gegevens uw kalk gift aan te passen. Een extra fosforgift bevorderd de beworteling.
maandag 2 september 2013 - 22:40
Tuinman65

Tuinman65

Vloeiende, stel dat de ph 6,5 is. wat is dan uw advies?
Leo
maandag 2 september 2013 - 23:26
vloeiende

Vloeiende

Beste Leo,
Ik ben van volgende mening;
Als dat een zandgrond is stel ik voor om niet bij te kalken, als dat een klei of leemgrond is kan licht bekalkt worden
dinsdag 3 september 2013 - 20:40
yvonneS.

YvonneS.

Bedankt allemaal ze zijn vandaag verplaatst . Nu maar hopen dat ze het goed gaan doen !
dinsdag 3 september 2013 - 23:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon