menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buddleja davidii algemeen - Vlinderstruik

niekclarijs

Niekclarijs

Onze paarse vlinderstruik geeft dit jaar voornamelijk witte bloemen. Hoe kan dat?Deze vraag is gesteld vanop Buddleja davidii algemeen - Vlinderstruik.
zondag 18 augustus 2013 - 17:08
leerling

Leerling

'k Heb wat rondgesurft, omdat ik dit een vreemd fenomeen vond, maar blijkbaar is het niet zo ongewoon.

Ik mag nog geen links posten omdat ik nog geen 50 berichten heb geschreven, maar als je de spatie verwijdert uit "homeguides.sfgate.com/ make-butterfly-bush-change-color-26430.html" en dat dan in je browser ingeeft, vind je een artikel over hoe je Buddleja's van kleur kan doen veranderen.

Voor diegenen wiens Engels wat roestig is:

1. er zijn twee- en drie-kleurige vlinderstruiken die van kleur veranderen naarmate ze ouder worden
2. de kleur is afhankelijk van de hoeveelheid zon die ze krijgen. Veel zon geeft levendige kleuren, half-schaduw geeft pastelkleuren, schaduw geeft lichte tot witte kleuren.
3. als je intense kleuren wil, dan zorg je best voor een voedselrijke grond met een pH van 6 tot 7,5
4. planten met bleke kleuren kan je oppeppen door uitgerijpte mest van herbivoren (koeiem, geiten, schapen, paarden, lama's) in de bodem rond de plant in te werken en daarna goed water te geven. De plant zal daardoor bloemen produceren met diepe, levendige kleuren en intense geuren

Hopelijk helpt dit.
vrijdag 6 september 2013 - 00:18
sirius

Sirius

Interesant. Ik heb verscheidene Buddleyas staan. Een aangeplant de andere spontaan gegroeid. Ze staan de ganse dag in volle zon en de ene is purper en de andere wit, maar veranderen van kleur doen ze niet en ze worden evenmin bemest. Het papier is, oh zo, verduldig.
vrijdag 6 september 2013 - 16:25
leerling

Leerling

Ah. Ik ben misschien wat kort door de bocht gegaan met mijn samenvatting.

Er zouden ook 1-kleurige buddleja's zijn. Als die wit zijn, blijven die natuurlijk wit.
vrijdag 6 september 2013 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon