menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Pauls Scarlet climber

tonsnell5

Tonsnell5

de roos heb ik dit jaar geplant.
er zaten knoppen in die open zijn gegaan,nu echter zitten er geen knoppen meer in.
De plant groeit wel goed.
Komen er dit jaar nog bloemen?Deze vraag is gesteld vanop Rosa Pauls Scarlet climber.
zaterdag 17 augustus 2013 - 02:14
minouke

Minouke

Zou kunnen dat ze al haar energie in het groeien steekt en de bloei overslaat.
De 3 eerste jaren gedragen ze hun niet altijd volgens het boekske, die jaren hebben ze nodig om hun te ontwikkelen tot volwassen rozenstruiken.

groetjes
Chantal
zaterdag 17 augustus 2013 - 08:20
vloeiende

Vloeiende

Voor zover ik weet is Paul scarlet geen doorbloeier en zal hij slechts sporadisch of niet herbloeien na de hoofdbloei in juni .
zaterdag 17 augustus 2013 - 08:33
Polplastron

Polplastron

Pauls Scarlet Climber is inderdaad ook volgens mijn info geen betrouwbare doorbloeier. Wel is het zo dat de plant de eerste jaren hoe dan ook minder enthousiast zal bloeien dan de jaren erna.

Bij rozen geldt de regel: het eerste jaar zeg je aha, het tweede jaar ziet het er al wat beter uit en vanaf het derde jaar is de roos prachtig!

Gun het dus allemaal wat tijd en zorg voor een goede bemesting, een laagje compost (ik weet het: het is m'n stokpaardje!) en snoei meteen na de eerste bloei op een juiste manier terug zodat de roos nieuwe takken kan maken voor een tweede bloei.

Zelf behandel ik "Soupert et Notting" ook zo. Ik snoei in het voorjaar en bemest daarna. Na de eerste bloei wordt meteen een derde teruggesnoeid en volgt meteen een tweede bemesting. Heel vaak krijg ik op die manier een tweede bloei hoewel ook deze roos geen betrouwbare herbloeier is.

Groeten,

Pol
zaterdag 17 augustus 2013 - 19:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon