menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe heet dit plantje ruikt naar sinaasappel

katinkajanssen

Katinkajanssen

ik ben vandaag naar bloem&tuin in nuenen geweest, en daar zag ik een leuk plantje dat ik op de terugweg wilde kopen. het stond tussen kruiden in zoals salie, tijm, citroenmelisse, allerlei soorten munt...etc.

het blad, nadat men het gekneusd had, rook overduidelijk naar sinaasappelen.
dus absoluut geen citroen. het was geen citroen melisse of iets dergelijks.
de blaadjes zagen er in mijn ogen ietwat gekreukeld uit. het had lichtjes iets weg van geranium blaadjes, maar dan een kleinere afmeting, vond ik.

helaas, op de terugweg naar buiten was dat plantje uitverkocht en de verkoper was zo druk bezig met iemand anders dat ik de naam niet heb kunnen vragen.

heeft iemand een idee wat voor een kruid dit geweest kan zijn dat zo overheerlijk naar sinaas rook ?
zondag 21 juli 2013 - 18:48
Anneloes

Anneloes

sinaasappel munt (Mentha x piperita f. citrata 'Orange) ?
zondag 21 juli 2013 - 21:13
katinkajanssen

Katinkajanssen

ik heb de afbeelding gegoogeld bij mentha piperita f. citrata orange. en ik vermoed dat u gelijk heeft.

ze hadden bij deze kraam ook diverse andere soorten munt. Zwitserse munt. chocolade munt. bananenmunt. aardbei munt. citroenmunt.

combinaties waarvan ik nog nooit gehoord had, maar die ECHT roken, naar waar het kaartje ZEI dat ze naar roken.
en daar stond dit plantje naast. ik geloof NIET dat bij dit plantje het woord 'munt' op het kaartje erbij stond, maar ik kan me vergissen.

bedankt voor het antwoord. ik ga er eens gericht naar zoeken bij tuincentra of kwekers.
zondag 21 juli 2013 - 21:30
miriam

Miriam

ja ik heb hier chocolademunt ,dus der bestaan veel verschillende
maandag 22 juli 2013 - 01:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon