menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heuchera

Ga naar meest recente reactie

lucenkathleen

Lucenkathleen

Onze Heuchera Marmelade doet het zeer goed maar valt nu plots helemaal open. Het hart van de plant ligt er wat kaal bij. Kunnen we daar iets aan doen of beter gewoon met rust laten?
woensdag 19 juni 2013 - 20:26
Tine

Tine

Plant hem wat dieper.

Tine
donderdag 20 juni 2013 - 00:22
jdcoster

Jdcoster

Voila, simpele oplossingen voor simpele problemen. Stond die plant soms ook niet een beetje te droog
donderdag 20 juni 2013 - 00:27
christine2

Christine2

hello
wat ik doe is als die heuchera daar al 3
donderdag 20 juni 2013 - 19:43
lucenkathleen

Lucenkathleen

Dank je wel voor de tips. Ze staan er nu de tweede lente en zijn op die tijd enorm gegroeid. Ik zal er in de herfst werk van maken maar nu blijf ik er best af denk ik. luc
vrijdag 21 juni 2013 - 07:42
jdcoster

Jdcoster

Soms hebben ze ook erg te lijden van onze koude winters en zien ze onderaan nogal kaal uit.
Ik heb in april enkele groeipunten met succes kunnen stekken in de serre en heb nu weer een compacte plant.
Dat zal ik nu wel meer gaan doen.
vrijdag 21 juni 2013 - 09:40
Carib

Carib

Heucheras zijn heel gemakkelijk te stekken, bijna het hele jaar. Ik heb ze zelfs weleens in januari gestekt. Simpelweg alle uiteinden met een groeipunt afknippen tot ongeveer zes centimeter en oppotten in stekgrond. Planten die op poten zijn gaan staan, knip ik in het voorjaar of in sepember af. De afgeknipte stukken fatsoeneer ik en steek ik zo in de grond tussen de oude rozetten. Die lopen ook weer opnieuw uit. Zo krijg je eem mooie volle groep.
vrijdag 21 juni 2013 - 18:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon