menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer palmatum Orange Dream

Ga naar meest recente reactie

ruud57

Ruud57

Mijn acer palmatum orange dream krijgt bruine bladeren. Ik heb de acer geplaatst in een kuip en deze krijgt tot ongeveer 13.00 uur zon. Daarna tatdeze in de schaduw. Het lijkt of de bladeren verbrand zijn. Wat is hier aande hand?Deze vraag is gesteld vanop Acer palmatum Orange Dream.
zondag 16 juni 2013 - 17:48
Greenyard

Greenyard

In een kuip zeg je ? Is deze goed doorlatend ? Welke grond heb je gebruikt, potgrond, welke soort ? Staat deze buiten in de winter ? Hoelang staat ie al in de kuip ?
zondag 16 juni 2013 - 18:56
peter2

Peter2

merendeel van de japanse esdoorns kunnen weinig tot geen felle (middag) zon verdragen en verbranden.
In pot dienen ze ruimschoots water te krijgen op zonnige dagen ,en dan nog...
Zeker de soorten met een iets kleiner blad zijn heel gevoelig ,en zet je beter in grotendeels schaduw.
Gevoelige soorten kunnen zelfs bij het ontluiken van het blad verbranden door bv. te felle wind (uitdrogen...)

Nu is orange dream niet zo'n h
zondag 16 juni 2013 - 20:46
Tuinprins

Tuinprins

Japanse esdoorn: Wind + zon = 'leaf scorch' (bladverschroeiing)

Oplossing: plant uit de zon en de wind zetten.


Gegroet, de tuinprins
zondag 16 juni 2013 - 21:22
Greenyard

Greenyard

hoi,


Ik heb wat research gedaan en de collega - liefhebbers hebben het helemaal bij het rechte eind !

Dat wist ik ook niet, de mijne, ook 'orange dream' most er ook aan geloven, dacht altijd dat het kwam door de vrieskou (ardennen) nu weet ik ook wel beter.

Ik hoop dat het goed komt, laat het zeker weten.

Goede vraag en goede antwoorden !
zondag 16 juni 2013 - 21:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon