menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Precies een ooievaarsbek...

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Dat groeit nu volop in een hoek van mijnen hof..'k heb dat ooit eens meegebracht van uit Frankrijk.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Familie van de de Geraniums/Pelargonium?
dinsdag 11 juni 2013 - 10:14
minouke

Minouke

Lijkt me toch wel een Geranium (tuingeranium) te zijn.
dinsdag 11 juni 2013 - 10:26
Polplastron

Polplastron

Volgens mij inderdaad een Geranium macrorrhizum-cultivar.
Misschien "Spessart" (wit) of "Ingwersen's variety" (heel licht roze). Ik kan de kleur niet goed herkennen op je foto.


Groeten,

Pol
dinsdag 11 juni 2013 - 10:26
Paronoto

Paronoto

Moeilijk te zeggen, de bloem is veel bleker, eerder naar de lilakant..Soit, ze bloeit geweldig en maakt direct zaad..onuitroeibaar. Foto komt nogal donker over, zal een andere plaatsen zie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Dat is beter h
dinsdag 11 juni 2013 - 10:36
satomi

Satomi

Geranium cantabrigiense 'Biokovo' zou ook kunnen.
dinsdag 11 juni 2013 - 10:57
Polplastron

Polplastron

Dat zou inderdaad kunnen, maar het doet me toch eerder aan een macrorrhizum denken om een of andere reden.

Kan je eens wat meer blad laten zien en ons vertellen hoe hoog het plantje wordt?

Groeten,

Pol
dinsdag 11 juni 2013 - 11:03
Paronoto

Paronoto

O.K.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hoogte ong.35 cm

Wa peisd'er van?
dinsdag 11 juni 2013 - 11:10
Bombycilla

Bombycilla

Geranium x cantabrigiense is een kruising van Geranium macrorrhizum .
dinsdag 11 juni 2013 - 11:19
Paronoto

Paronoto

Geranium macrorrhizum

Kruising = met wie = ouders ?
dinsdag 11 juni 2013 - 11:37
Polplastron

Polplastron

Geranium X cantabrigiense is bij nader opzoekingswerk inderdaad een kruising van macrorrhizum en dalmaticum.

G.x cantabrigiense blijft wel een stuk kleiner dan macrorrhizum. Met een hoogte van zo'n 35cm zou ik dan ook bij macrorrhizum blijven.

Groeten,

Pol
dinsdag 11 juni 2013 - 13:24
Paronoto

Paronoto

Dankuwel en mersibokoe
dinsdag 11 juni 2013 - 14:00
satomi

Satomi

Ha, da's een duidelijk foto. Mee eens, Geranium macrorrhizum.
dinsdag 11 juni 2013 - 14:03
Jonas8500

Jonas8500

Ik heb deze ook in mijn voortuin, samen met echte Macrorrhizum. En deze variant blijft iets kleiner (minder hoog) en groeit iets minder uitbundig. Met andere woorden ieder jaar worden deze soorten meer en meer verdrongen door de Macrorrhizum met fuchia bloem.
dinsdag 11 juni 2013 - 15:26
Feniks

Feniks

Dat lijkt heel sterk op mijn Geranium cantabrigiense 'Biokovo'...
dinsdag 11 juni 2013 - 15:31
Polplastron

Polplastron

X cantabrigiense heeft iets glanzender blad dat ook een klein beetje meer afgerond is (ik heb gisteren de vergelijking in eigen tuin nog even gemaakt!)
woensdag 12 juni 2013 - 10:04
vhoma

Vhoma

Hallo
Je kan macrorrhizum onderscheiden doordat deze geurt. Er zijn meerdere geuren waar te nemen in de soort afhankelijk van de varieteit die u heeft aangeplant. Alleszins raden we aan om deze om de paar jaar tot tegen de grond terug te knippen om ze zo lager te houden. Je kan ook op onze open geraniumtuin dagen op 29 en 300 juni in Paal komen kijken en daar wordt het verschil nog eens uit de doeken gedaan tijdens de rondleidingen inlichtingen 0496/663611.
zondag 16 juni 2013 - 10:30
Bombycilla

Bombycilla

. Alleszins raden we aan om deze om de paar jaar tot tegen de grond terug te knippen om ze zo lager te houden.


lijkt mij onzinnig bij een plant die in de winter bovengronds bijna geheel afsterft
zondag 16 juni 2013 - 10:58
vhoma

Vhoma

Als het een macrorrhizum is houdt deze in normale winters zijn blad en dan is afknippen om een compactere plant te behouden de beste manier. Voor een cantabrigiense is terugknippen geen noodzaak maar ook daar gaan we dit doen om ze groei en bloeikrachtiger te houden want anders krijg je te veel van die lange verhoutte stengels die niet meer mooi ogen.

Vanholst Marc
zondag 16 juni 2013 - 12:13
Bombycilla

Bombycilla

anders krijg je te veel van die lange verhoutte stengels die niet meer mooi ogen.

Geranium verhout niet
zondag 16 juni 2013 - 12:18
Polplastron

Polplastron

Je kan macrorrhizum onderscheiden doordat deze geurt.


Niet helemaal juist: de meeste Geranium-soorten en hun vari
zondag 16 juni 2013 - 13:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon