menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beplanting tussen stapstenen

Ga naar meest recente reactie

Annemie

Annemie

Hallo

Een stuk van mijn tuin (14 op 6 meter) is beplant met vaste planten, rozenstruiken en enkele heesters. Door dit stuk loopt een paadje van stapstenen om alles beter bereikbaar te houden. Wie heeft ervaring met korte bodembedekkers die geschikt zijn om tussen de stapstenen te planten, zodat het geheel wat groener oogt?

Alvast bedankt voor de reacties
Annemie
dinsdag 4 juni 2013 - 10:22
Polplastron

Polplastron

Zelf heb ik tussen m'n stapstenen een mix staan van Saxifraga arendsii, Ajuga reptans en Phlox subulata. Echt bodembedekkers in de zin dat ze onkruid zouden onderdrukken zijn het niet, maar als je gewoon wat "groen" wil, is het best wel mooi.
Al deze soorten vragen wel zon en een goed doorlatende bodem. Ajuga is iets minder veeleisend.




Groeten,

Pol
dinsdag 4 juni 2013 - 10:29
satomi

Satomi

Hier groeit kruiptijm (Thymus 'Purple Beauty') in de voegen van de tegels; het ruikt heerlijk als de zon er op staat of als we er overheen lopen (af en toe).

Stekelnootje (Acaena microphylla) doet het ook goed op een zonnige plek. Voor (half)schaduwplekken is Leptinella squalida een aanrader.
dinsdag 4 juni 2013 - 11:51
Marei

Marei

Ik heb Leptinella potentillina als bodembedekker toegepast op diverse plaatsen in de tuin; is licht beloopbaar en doet het in de volle zon net zo goed als in de halfschaduw.
dinsdag 4 juni 2013 - 19:08
pplakke

Pplakke

hier staat ook iets kwam er vanzelf.

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
zaterdag 8 juni 2013 - 13:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon