menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stewartia pseudocamellia

mhboyer

Mhboyer

Een dag na het planten van mijn Stewartia(30 cm)beet mijn jonge hond het deel vlak boven de wortels af. Wortels en een klein gedeelte van de stam staan nog in de grond. Het afgebeten deel kon ik uit de bek van mijn hond redden. Dat deel heb ik schuin afgesneden en in een potje met water geplaatst. Tot mijn verbazing krijgt dit deel wel weer nieuwe blaadjes, maar (nog) geen worteltjes. Komen die er ooit nog of kan ik beter dit afgebeten stammetje in stekgrond zetten? Hoe het met het overgebleven deel in de grond zit weet ik niet, want dat zit in de tuin van mijn Franse huis en ik ben daar pas weer in de herfst.Deze vraag is gesteld vanop Stewartia pseudocamellia.
zaterdag 25 mei 2013 - 14:03
Tuinprins

Tuinprins

Stekken van Stewartia pseudocamellia is lastig en als ze al wortels maken dan overleven ze vaak de eerste winter niet, zelfs niet in een kas. Stewartia wordt bijna altijd gezaaid. Dat het takje nu nog nieuwe bladeren maakt komt vermoedelijk omdat het nog wat reserves heeft.

Overigens is een Stewartia van 30 centimeter veel te klein om in de tuin te zetten. Minimale grootte moet in mijn ogen 1.00 meter zijn.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 25 mei 2013 - 18:19
mhboyer

Mhboyer

Beste tuinprins,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik weet nu wat me te wachten staat, maar ik ga het desondanks toch proberen en kijken waar het schip strandt.

Met vriendelijke groeten, Marcel
zaterdag 25 mei 2013 - 21:45
mhboyer

Mhboyer

Het schip is inmiddels gestrand! Dat wordt een nieuwe kopen....
woensdag 22 januari 2014 - 14:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon