menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helleborus varieteiten

Ga naar meest recente reactie

yvonnej15

Yvonnej15

In onze tuin hebben wij de Helleborus staan .Nu gaat de plant hele grote bladen krijgen die over de nog bloeiende bloemen gaan en de planten er naast worden er ook door bedolven..Mogen die grote bladen worden weggehaald?Deze vraag is gesteld vanop Helleborus varieteiten.
maandag 20 mei 2013 - 10:58
Roeli

Roeli

Ja hoor.
maandag 20 mei 2013 - 11:15
minouke

Minouke

jawel.

gr
Chantal
maandag 20 mei 2013 - 11:27
Marei

Marei

Volgens mij is het zo dat de Helleborussen nu zo ongeveer uitgebloeid raken. En is het dus verstandiger om de bloemen eruit te knippen dan in deze periode blad weg te halen. Dat blad heeft de plant nodig om te groeien en volgend jaar weer te kunnen bloeien.

Bovendien heb ik de ervaring dat, indien de bloemen er niet uitgeknipt zijn, de planten vol komen te zitten met grote, vieze bladluizen. Als je de bloemen er niet uitknipt zaaien de Helleborussen zich ook nog geweldig uit!

En als het blad van de Helleborus over een andere plant gaat hangen, betekent dat dat er onvoldoende ruimte is tussen de verschillende planten.

Gr Marei
maandag 20 mei 2013 - 12:37
Roeli

Roeli

Als ik het goed gelezen heb gaat het alleen maar om grote bladeren die in de weg zitten. En over de eigen bloemen heen vallen.
Niet om alle bladeren.
maandag 20 mei 2013 - 14:26
Marei

Marei

Roeli, als ze alleen over de eigen bloemen heenvallen is dat nu dus geen punt meer, want die kunnen er het best worden uitgeknipt, maar als
maandag 20 mei 2013 - 15:01
Roeli

Roeli

Je hebt gelijk.
maandag 20 mei 2013 - 15:07
Marei

Marei

Misschien had ik er ook nog even bij moeten zeggen dat je het blad van de Helleborussen w
maandag 20 mei 2013 - 17:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon