menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kan mij helpen welke paars-wit-licht roze bloemen gecombineerd in XL-pot

Ga naar meest recente reactie

nouka

Nouka

Beste tuinliefhebbers, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik weet niet veel van tuinen en bloemen en heb weinig ruimte om iets te planten, maar wel behoefte aan plantjes en bloemen. Daarom heb ik nu een heel grote ronde plantenbak gekocht met een diameter van 80 cm en 60 cm hoog. Hier kan een hoop in! Ik denk dat ik een beetje romatische uitstraling wil van paarse, lila, wit en misschien een enkel licht roze bloemetje. Ik hoop een beetje op een soort veldboeket maar dan in mijn pot. Wie weet welke soorten ik kan combineren (met de namen erbij, zodat ik ze kan opzoeken), hoeveel ik dan moet kopen voor deze pot en hoe ik het moet indelen. Ik heb al een plaatje gezien van Akelei en die vond ik erg liefelijk. Is het mogelijk meerdere bloemen te combineren en welke moet ik dan meer in het midden plaatsen en welke meer naar de zijkanten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want in het tuincentrum zie ik door de bomen het bos niet meer! Vast bedankt!

Groetjes, Nouka
woensdag 15 mei 2013 - 21:35
Marei

Marei

Beste Nouka, Aalsmeer is niet zo ver bij je vandaan, h
woensdag 15 mei 2013 - 21:52
minouke

Minouke

Ik zou voor langbloeiers gaan, akelei is dat niet.
bv 1xGeranium 'Rozanne'
1x doorbloeiende geurende roos voor in het midden(keuze genoeg)
1x Alchemilla of 1x Astrantia major

Na een tijdje zal alles dichtgroeien.

groetjes
Chantal
woensdag 15 mei 2013 - 22:02
nouka

Nouka

Bedankt voor jullie snelle reactie! Marei, ik heb even op de site gekeken en wat hebben ze een hoop bij de kwekerij morning Glory! Goed idee om daar ook inspiratie op te doen en advies te vragen!
Chantal, ik vind de Astantia Major h
woensdag 15 mei 2013 - 22:21
minouke

Minouke

de roos zal al tamelijk veel innemen, de geranium idem
Maar die geven dan wel de ganse zomer tot de eerste vorst bloei.
woensdag 15 mei 2013 - 22:32
nouka

Nouka

Heb even een aantal plaatjes bekeken net op internet. Weet niet of het uberhaupt in mijn pot kan en ook niet of het leuk gecombineerd kan worden met elkaar, maar om een beetje een idee te geven van wat voor soort plantjes ik mooi vind:
-astrantia major (bedankt Chantal!)
-nigella damascena
-nupeta yunnanensis

Roos vind ik wat minder leuk voor in de pot. Wie heeft er nog andere suggesties en wie weet in combinatie met bovenstaande?
Of wie weet andere mooie combinaties geschikt voor in een pot in de kleuren lila, paars-blauwig-wit-heel licht roze?


woensdag 15 mei 2013 - 23:19
marcote

Marcote

Ook leuke combi Erysimum bouwles mauve met kalimeris 2 bloeiers dan zeer lang bloeien en als opvulling de spaanse margriet heb je maanden lol!!Ik heb een foto v.d spaanse margriet toegevoegd zal ik ook nog doen van de Erysimum.

Bloemen & Planten

donderdag 16 mei 2013 - 10:05
marcote

Marcote

Erysimum.

Bloemen & Planten

donderdag 16 mei 2013 - 10:07
nouka

Nouka

Hoi Marcote, de Erysimum en Kalimeris vind ik erg leuk! Bedankt voor je reactie!!
donderdag 16 mei 2013 - 20:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon