menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia met bruine knoppen en bladeren

Ga naar meest recente reactie

veer19

Veer19

Wie kan ons helpen: wij hebben sinds vorig jaar 5 nieuwe Camelia's geplant, die na een tijdje mooie witte bloemen kregen. Dit jaar zitten er enkel bruine knoppen op en ook de bladeren vertonen bruine vlekken...

Bloemen & Planten

dinsdag 7 mei 2013 - 11:25
satomi

Satomi

De foto is wat onduidelijk, maar de bruine knoppen komen door vorstschade. Het blad is niet genoeg zichtbaar om te kunnen beoordelen, maar ook blad kan last hebben van vorstschade. Of dat hier het geval is, is niet goed te zien.
dinsdag 7 mei 2013 - 14:23
hanninkj

Hanninkj

Dit ziet er echt uit als vorstschade.

Ton
woensdag 8 mei 2013 - 10:21
lynsey

Lynsey

Ik heb net hetzelfde ! wat kunnen we hieraan doen ?
(ik heb er 3 en zeker 90 bloemen op de grond, heel spijtig)
donderdag 9 mei 2013 - 12:35
hanninkj

Hanninkj

Niets, de oude bladeren en knoppen vallen eraf. Je kunt ook de lelijke takken terugsnoeien.
Dit heb ik met de mijne al gedaan. Ze beginnen al weer uit te lopen.

Ton
donderdag 9 mei 2013 - 12:43
lynsey

Lynsey

thx, kan het ook zijn dat de winter mijn magnolia grandiflora gallisonensis hier ook problemen mee heeft : deze heeft ook enorm veel bladeren verloren....
donderdag 9 mei 2013 - 12:48
CindyV

CindyV

Camelia kan niet tegen de ochtendzon in de winter en voorjaar en ook niet tegen gure wind. Mijn camelia staat in de ochtendzon en heeft meer bruine bloemen dan witte. Verplanten op de juiste plaats is de enigste optie.

Grts,
Cindy
zondag 12 mei 2013 - 23:05
hanninkj

Hanninkj

Ik heb ca. 20 Camellia's in de tuin staan, wel/niet in de zon maar er is geen verschil. Lees het artikel in Bloem en Plant over de 12 fabels omtrent Camellia's.

Nu verplanten is het slechtste wat je kunt doen want ze lopen nu uit.

Ton
zondag 12 mei 2013 - 23:09
CindyV

CindyV

Bij mij is het nochtans zo en bij mijn buurvrouw ook. Ze verdragen geen ochtendzon omdat de bloemenknoppen te snel opdrogen. Maar misschien heb ik wel een fabeltjestuin. Ik ga seffens mijn schup buiten zetten, misschien wonen er ook kabouters.

Grts,
Cindy
maandag 13 mei 2013 - 10:11
hanninkj

Hanninkj

De oorzaak moet gevonden worden in te droge standplaats en geen zon. Ga maar eens kijken in Arboretum Het Leen (Eeklo) waar de Camellia
maandag 13 mei 2013 - 13:47
veer19
donderdag 16 mei 2013 - 10:20
veer19

Veer19

Knoppen verwijderen dus...
Zit er kans in dat we dit jaar toch nog bloemen krijgen? Of bloeit deze plant slechts 1 maal per jaar?

Alvast bedankt voor alle advies!

Bloemen & Planten

donderdag 16 mei 2013 - 10:20
hanninkj

Hanninkj

Bloeit een keer per jaar. Dode knoppen eruit halen.

Ton
donderdag 16 mei 2013 - 10:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon