menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aruncus Horatio

Ga naar meest recente reactie

alexaria

Alexaria

De bladeren van mijn Aruncus Horatio ( Geitenbaard) zijn aangetast.
Weet iemand wat hier de oorzaak van is. Zie foto.Deze vraag is gesteld vanop Aruncus Horatio.

Bloemen & Planten

zaterdag 4 mei 2013 - 21:14
Plantadvies

Plantadvies

Geitenbaard behoort tot de roosachtige. Dit is sterroetdauw.

Plantadvies
zaterdag 4 mei 2013 - 22:26
Bombycilla

Bombycilla

wat een .......
Als iedere roosachtige sterroetdauw kreeg,was het wel de meest voorkomende ziekte.
Aruncus is heel sterk die paar vlekjes op het blad deert haar niet
zondag 5 mei 2013 - 10:23
Polplastron

Polplastron

Persoonlijk had ik er ook nog nooit van gehoord!
zondag 5 mei 2013 - 11:55
Tuinprins

Tuinprins

Ik dacht dat een kever er op gepoept had
zondag 5 mei 2013 - 12:07
alexaria

Alexaria

oke bedankt , mss toch voor alle zekerheid behandelen tegen sterroetdauw.
zondag 5 mei 2013 - 21:17
Polplastron

Polplastron

Weinig kans dat dat effect gaat hebben. Sterroetdauw komt niet voor op alle roosachtigen en zoals hierboven al gezegd is, is Aruncus heel sterk. Die vlekjes komen wel eens meer voor, maar doen verder niets aan de plant.

Gewoon laten doen dus. Maar als u geld te veel hebt en de plaatselijke handelaars wil steunen kan u inderdaad best wat chemicali
maandag 6 mei 2013 - 08:01
Plantadvies

Plantadvies

Dat de geitebaard sterk is, is waar. Toch valt deze echt onder de roosachtige. En het klopt ook dat niet alle rozen sterroet krijgen. Sommige zijn er nou eenmaal meer vatbaar voor. Sterroet wordt veroorzaakt door een ongunstige standplaats, gebrek aan voeding, overbemesting en slechte weersomstandigheden. Probeer u hier dus wat aan te doen.
Succes

Plantadvies
dinsdag 7 mei 2013 - 20:13
Polplastron

Polplastron

De familie der roosachtigen (Rosaceae) is een grote familie van tweezaadlobbige planten met 3.000 tot 4.000 soorten verdeeld over 100-120 geslachten.

Peren en appels horen eveneens tot de roosachtigen evenals kersen en pruimen. Toch zie ik daar niet meteen sterroetdauw op voorkomen hoor! Hier sla je toch echt de bal mis!

Dat er aan de basis van een eventuele ziekte inderdaad een slechte standplaats, fouten in bemesting e.d. kunnen liggen, ben ik helemaal met je eens.

Toch denk ik niet dat het probleem hier heel groot is: het gaat maar om een paar vlekjes die ik hier overigens ook wel eens op m'n planten zie zonder verdere schade.

Groeten,

Pol
dinsdag 7 mei 2013 - 20:40
alexaria

Alexaria

inderdaad , ik ben vandaag nog eens gaan kijken en zoals Pol het zegt is het al veel beter zonder behandeling.

toch bedankt voor alle informatie.

Groeten,

Alex
dinsdag 7 mei 2013 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon