menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jasmijn

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Die lange sprieten wir war is mijn jasmijn. Ik zou zo graag een mooie volle plant willen maar ik durf niet te snoeien. Bloeien heeft hij nog niet gedaan.

Hoe kan ik haar het beste verzorgen?

Bloemen & Planten

donderdag 25 april 2013 - 14:43
satomi

Satomi

Weet je misschien de latijnse naam? Of is het een sering? Ik kan het niet zo goed zien op de foto.
donderdag 25 april 2013 - 14:53
HappyDeez

HappyDeez

Nee sorry. Ik heb hem gekocht als boerenjasmijn.
donderdag 25 april 2013 - 15:01
Polplastron

Polplastron

Boerenjasmijn is geen jasmijn. De wetenschappelijke naam is Philadelphus.

Groeten,

Pol
donderdag 25 april 2013 - 15:41
satomi

Satomi

Dan is het een Philadelphus. Die laat eerst maar eens wat groeien. Pas snoeien na de bloei Ze bloeien op hout dat is gevormd in het vorig seizoen. Na het derde jaar bloei de 2/3 dikste takken inkorten tot op een nieuwe scheut of zo ver mogelijk bij de grond. Op die manier houd je de struik jong.

Eventueel zou je die hele lange pieken straks flink in kunnen korten zodat de hele plant evenwichtiger wordt.
donderdag 25 april 2013 - 15:45
HappyDeez

HappyDeez

Bedankt voor de reacties. Hij staat nu al zo'n 4 jaar in de tuin. Als hij niet gaat bloeien,wanneer mag ik dan snoeien en tot hoe ver?
donderdag 25 april 2013 - 22:41
satomi

Satomi

De plant staat vlak bij een haag, ik kan me voorstellen dat de voeding die er te halen valt al voor die haag zal zijn. Ik zou de nu (2?) langste takken terugknippen tot op een nieuwe scheut, zodat de struik wat in verhouding komt, en wat koemestkorrels strooien bij de boerenjasmijn, eens kijken hoe 'ie daar op reageert.
vrijdag 26 april 2013 - 08:13
HappyDeez

HappyDeez

Ah dat ga ik gelijk even doen. Het is er een mooie regenachtige dag voor.
vrijdag 26 april 2013 - 11:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon