menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Climbing Iceberg

Ga naar meest recente reactie

LydiaK

LydiaK

Weet iemand hoeveel cm deze (of een andere) klimroos ongeveer naar voren komt?Deze vraag is gesteld vanop Rosa Climbing Iceberg.
zondag 21 april 2013 - 17:21
minouke

Minouke

Hoe bedoel je? naar voren komen?
zondag 21 april 2013 - 17:40
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Leirozen worden bij goed onderhoud bij gebruik tegen een muur niet breder dan10 a 20cm.
zondag 21 april 2013 - 19:11
minouke

Minouke

Als het dat is wat ze bedoelt dan zeker geen 'New Dawn' of 'Kir Royal', die maken langere takken ondanks de korte snoei.
zondag 21 april 2013 - 19:22
LydiaK

LydiaK

Ja oke ik begrijp je vraag met 'naar voren' komen. Zal het even verduidelijken: ik bedoel de diepte denk ik. Ik wil graag een klimroos tegen een muur laten opgroeien mbv een klimrek(180x180cm). Voor die muur is ons terras en zitten wij dus in de zomer en ik hoop dat de klimroos onze zitplek niet zal belemmeren. Heb liever geen doornen in mn nek of wespen
De roos staat immers wel op het zuiden gericht..dus naar voren zou hij graag willen?
Maar als dat van die 10-20 cm zou kloppen zou dat heel mooi zijn!
zondag 21 april 2013 - 23:33
LydiaK

LydiaK

Oke geen ND en KR kopen dus. Iemand nog advies welke wel? Heb geen super vruchtbare grond op de betreffende plek ivm de stoep die er kort aan grenst en het is hier zeker ook niet kalkrijk! De meesten zijn goed winterhard zie ik. Ik dacht zelf aan een klassieke witte roos zoiets als 'sneeuwwitje' die bloeit overigens lekker lang en heeft weinig doornen schijnt
?...komen er veel insecten op af?
zondag 21 april 2013 - 23:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon