menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ajuga reptans

Ga naar meest recente reactie

rivofa

Rivofa

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met ajuga reptans op zure grond ? Kan het of moet ik het niet proberen ?
Alvast bedankt !

zondag 7 april 2013 - 11:42
minouke

Minouke

ik heb het wel niet staan maar licht zure grond is geen probleem (pH 6 tot 8)
zondag 7 april 2013 - 12:13
vloeiende

Vloeiende

minouke,
Ik denk dat PH 6 tot 8 juist al een vrij hoge PH is en helemaal niet zuur.
Op zandgrond is een PH van 6 al tamelijk hoog.
zondag 7 april 2013 - 20:52
Tuinman65

Tuinman65

Zo zie je maar wat voor onzin je hier soms leest
En dan verwijs ik vooral naar het vijverforum.

Leo
zondag 7 april 2013 - 23:11
Polplastron

Polplastron

@Leo: Niemand weet alles!

De zuurtegraad van grond is voor (ons) leken erg moeilijk om te bepalen of te begrijpen. Van een aantal planten is het duidelijk dat ze op eerder zure grond en van een aantal andere is het duidelijk dat ze net niet van zure grond houden, maar wanneer er wat kan is niet zo mooi omschreven.

Op een aantal websites vond ik echter over Ajuga terug dat deze in uiteenlopende bodemsoorten van licht-basisch tot licht-zuur kan groeien, vochtig tot zelfs redelijk droog. Overigens weet ik uit ervaring dat Ajuga zo'n plant is die het in je hele tuin goed kan doen en dan op dat ene plekje om een of andere reden net niet ook al heb je niet de indruk dat er daar iets anders is. Gewoon proberen met een paar planten en zien wat het geeft dus.

Groeten,

Pol
maandag 8 april 2013 - 09:42
vloeiende

Vloeiende

Leo,
Voor mij is niet duidelijk wat je als onzin leest, ben ik fout met die opmerking over de PH, zo ja mijn excuses.
maandag 8 april 2013 - 19:26
rivofa

Rivofa

Allemaal bedankt voor jullie antwoord ! Ik heb de ph gemeten met een ph meter en die was 6. Ik heb nog wat ajuga plantjes staan in de tuin, die zaaien zich overal rijkelijk uit, ik zal het maar eens proberen denk ik, ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is.

maandag 8 april 2013 - 19:31
Tuinman65

Tuinman65

Vloeiende, je hoeft je niet te excuseren want je hebt overschot aan gelijk.

Leo
maandag 8 april 2013 - 23:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon