menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dianthus Kahori

Pieterke67

Pieterke67

Ik heb hier wat kleine Dianthus Kahori in de tuin staan, een soort van anjertjes. Ik heb ze vorig jaar geplant, maar het zou een meerjarige plant zijn dus ik verwacht dat ze het dit jaar weer doen. Er hangen nog wel veel oude dorre takjes aan van vorig jaar en die zijn nu wat aan het doorschieten, want er komen groene topjes op.

Nu is mijn vraag of ik het oude verdorde loof gewoon helemaal mag wegknippen zodat ze nieuwe blaadjes kunnen vormen of hoe pak ik dit best aan? Voorlopig zien ze er niet zo mooi uit met al die dorre scheuten...
vrijdag 29 maart 2013 - 22:25
CindyV

CindyV

Als de groene topjes op de dorre takjes staan zou ik ze zeker niet afknippen want op die jonge scheutjes worden de bloemen gevormd.
Als de dorre takjes naast de groene scheuten staan kan je ze wel verwijderen maar best niet met een schaar. Gewoon met de hand verwijderen omdat de kans dat je met de schaar ook de jonge scheuten afknipt veel te groot is bij zo een kleine plant.
Maar eigenlijk doe je er best niks aan. Als er meer blaadjes aan de plant staan dan zie je van die dorre takjes niks meer.

Grts,
Cindy
vrijdag 29 maart 2013 - 23:06
Pieterke67

Pieterke67

Ik vrees een beetje dat ik ze vorig jaar in het najaar wat had moeten knippen... nu zal het wel te laat zijn.
Ik hoop maar dat ze dan nog wat groener worden, want nu is het maar een dorre bedoening!
zaterdag 30 maart 2013 - 20:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon