menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien van oudere lavendel

Ga naar meest recente reactie

agnesdeproost

Agnesdeproost

hallo Tuinadviesvrienden,
Wij hebben een huis/ B&b gekocht in Zuid-Frankrijk en er staat redelijk wat lavendel die al wat ouder is, deze is voor de winter terug gesnoeid tot op 50cm en heeft aan de uiteinde nog redelijk wat groen doch binnenin de plant is het een en al hout, nu is de vraag of deze nog verder mag gesnoeit worden want ik ben bang dat als ik deze nog verder snoei er niets meer van over blijft, wie kan mij hierin helpen, foto bijfevoegd. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Bloemen & Planten

donderdag 21 maart 2013 - 19:16
Pieter2

Pieter2

Wat ik zou doen: topscheuten nemen en die stekken en dan de planten insnoeien tot tegen de grond. Als ze dan niet meer uitlopen heb je de stekken nog die je dan op het einde van de zomer al kan planten. Lavendel is na 10 jaar zo goed als versleten, zeker als je ze niet ieder voorjaar snoeit.
donderdag 21 maart 2013 - 19:23
minouke

Minouke

volledig eens met Pieter.
Lavendel begint al na 7 jaar minder mooi te worden.
donderdag 21 maart 2013 - 19:47
marcote

Marcote

Heb ook weleens de lavendel kort gesnoeid zoals op de foto werd daarna niks meer sluit me aan bij de tip stekken.
donderdag 21 maart 2013 - 19:58
Driez

Driez

http://www.wezooz.be/video-tuin/lavendel-snoeien-verjongen-tuintip
donderdag 21 maart 2013 - 21:37
Plantadvies

Plantadvies

Niet diep terug snoeien, wordt dan niets meer. Mocht het je te duur worden dit jaar, graaf ze dan uit en plant ze tot aan het het groen in de grond. Ze kunnen dan nog even door. Verder sluit ik me aan bij de meningen die al gegeven zijn.

plantadvies
donderdag 21 maart 2013 - 21:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon