menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Daslook verwijderen

Ga naar meest recente reactie

hanniecounotte

Hanniecounotte

Ik ben helemaal nieuw op dit forum ! Nu mijn vraag : heeft er iemand een goede tip hoe je Daslook uit je tuin kunt verwijderen , mijn hele tuin is er mee bezaaid !!!!!! Echt ieder plekje , is dus een beetje teveel van het goede .
dinsdag 19 maart 2013 - 16:31
Polplastron

Polplastron

Met een spitvork een beetje omhoogheffen en vervolgens uittrekken? Zo zou ik het althans doen. Ik wist overigens dat daslook zo enorm uitzaaide. Goed om te weten want ik heb het vorig jaar ook in mijn tuin gezet.

Groeten,

Pol
dinsdag 19 maart 2013 - 17:18
NinaB

NinaB

Daslook zit meestal niet zo diep in de grond, dus kan er ook heel makkelijk weer uit.
Zoals Pol zegt is ideaal, zo heb je niet te veel en te grote kuilen

dus Pol
dinsdag 19 maart 2013 - 22:06
Bombycilla

Bombycilla

wel stiekum doen Daslook staat op lijst van beschermde soorten van de flora en faunawet
woensdag 20 maart 2013 - 08:24
lentemode

Lentemode

Maak er daslookpesto van,
met een flinke hoeveelheid daslookbladeren, olijfolie, doosje pijnboompitten of walnoten, een spie Parmezaanse kaas en zeezout.
Wedden dat je die daslook niet langer verwenst ?
(Maar ook hier moet hij binnen de perken blijven natuurlijk...)

Groetjes,
Mia
woensdag 20 maart 2013 - 13:42
WiPe

WiPe

Als je daslook uitsteekt, zorg dan dat je de bollen mee hebt of ze komen zo weer terug.
woensdag 20 maart 2013 - 18:43
Polplastron

Polplastron

Vandaar mijn tip met de spitvork. Moest je gewoon gaan trekken, dan zou je geen enkel bolletje mee hebben. Met de spitvork heb je grote kans dat je een groot aantal van de bollen mee hebt. Je zal de behandeling echter een aantal keren moeten herhalen!
woensdag 20 maart 2013 - 19:41
iecee

Iecee

waarom zon'n woekeraar beschermd moet worden is me een raadsel

hetis hier een echte plaag

maar gelukkig zijn er recepten en zijn de bolltjes ook eetbaar
zaterdag 23 maart 2013 - 15:12
Polplastron

Polplastron

Deze plant is beschermd in de natuur. In je eigen tuin is dat iets heel anders, zeker als je hem daar zelf hebt aangeplant!

Groeten,

Pol
zaterdag 23 maart 2013 - 22:18
Bombycilla

Bombycilla

Deze plant is beschermd in de natuur. In je eigen tuin is dat iets heel anders, zeker als je hem daar zelf hebt aangeplant!


In Nederland ligt dat toch wel even anders Pol,hier wordt geen onderscheid gemaakt tussen tuin en natuur,ook een aangeplante beschermde plant is volgens de fauna en florawet beschermd net als bv een aangelegd vijvertje waarin vanzelf salamanders komen,we zijn hier soms net belgen
dinsdag 26 maart 2013 - 10:21
iecee

Iecee

volgens mij is dat hier in belgie hetzelfde
dinsdag 26 maart 2013 - 13:02
NinaB

NinaB

Beschermde planten mogen niet worden "gedood", geschonden, verwijderd...
Er mag zelfs geen zaad of stekje worden genomen want "ook geen enkel deel".
Nochtans vind ik veel van die beschermde planten/bloemen op de kleine tuinbeursmarktjes.
Hoe doe je dat dan?
dinsdag 26 maart 2013 - 15:10
Bombycilla

Bombycilla

in potjes
dinsdag 26 maart 2013 - 23:20
NinaB
woensdag 27 maart 2013 - 16:12
iecee

Iecee

En dan moet je kunnen aantonen dat ze gekweekt zijn, als ze het ooit onderzoeken
Een kwekerij mag beschermde planten verkopen, zolang ze niet geroofd zijn uit de natuur

woensdag 27 maart 2013 - 16:33
bakbeest

Bakbeest

Zet ze op marktplaats. Er ontstaat een ware run,want in de Landleven stond er een artikel over. Ik heb ze net besteld
woensdag 27 maart 2013 - 16:56
NinaB

NinaB

Toch bizar...
enerzijds beschermd, anderzijds gebruikt in olie/azijn en daslookboter
enfin, je kunt nog gouden zaakjes doen!
woensdag 27 maart 2013 - 22:07
Polplastron

Polplastron

Na al het "gezever" over stiekem doen en dat mag niet ... even de feiten (voor Belgi
donderdag 28 maart 2013 - 09:54
hanniecounotte

Hanniecounotte

Iedereen bedankt voor de antwoorden , ik heb het inderdaad op MP gezet , tot nu toe 2 reactie's , dus even afwachten of die mensen ook daadwerkelijk iets komen ophalen
Mvgr hannie
donderdag 28 maart 2013 - 15:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon