menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen

Ga naar meest recente reactie

ford

Ford

Hallo,

Zopas lees ik dat rozen ook groenkalk nodig hebben. Wanneer zou ik dat het best toedienen?? Zijn er nog andere bloemen die dat nodig hebben?
maandag 5 maart 2007 - 13:44
compostmeester

Compostmeester

Hallo Ford,
Ik kweek zelf ook rozen,ik ben namelijk ook rozenliefhebber,maar ik gebruik die zaken niet,ik besproei
mijn rozen ook niet,met schimmelwerende middelen of inceticiedes.In het najaar bedek ik mijn tuin af met half verteerde compost,en leg een hoopje compost rond mijn rozen,zodat de basis onder de compost zit,de vogels zorgen wel voor de inwerking van deze compost. In het vroege voorjaar werk ik deze compost in met een drietand. Na de snoei van mijn rozen en ook na de bloei bemest ik licht bij met de organische tuinmesttof van DCM en daar moeten ze het mee doen,ik verkrijg elk jaar mooie bloemen en gezonde planten. Eigenlijk zie ik het nut van groencompost niet in,maar je kan natuurlijk toedienen wat je zelf wild,maar compost levert ook nog de benodigde voedingsstoffen en verlaagt de zuurtegraat ook en je kan dit bij alle planten toedienen,maar wat groenkalk betreft zouw ik nog wat wachten tot na de snoei.
Groetjes,
maandag 5 maart 2007 - 14:02
Esem

Esem

Fort,
Ik leg elk jaar aan de voet van de roos een goede hoeveelheid goed verteerde stalmest.
Wel mest nemen die al een jaartje oud is.
Kalk aan de rozen heb ikzelf nog nooit van gehoord.
Gooi er ook de schillen van bananen aan, klein snijden en eventueel lichtjes onder harken.
Gr Esem.
Ps. je moet wel bananen liefhebbers hebben in je gezin.
Is geen grapje hoor.
Ik doe dit al jaren,en je bekomt mooiere bloemen.
Gr esem,
dinsdag 6 maart 2007 - 09:24
Rodger

Tekst aangepast

Rodger

Rozen houden zeker van kalkrijke grond,en ik zou daar zeker niet meer mee wachten nu om toe te dienen .
Tegen dat die kalk omgezet is in opneembaar voedsel voor de plant duurt het dan nog wel even.
Kalk op zich is geen meststof maar helpt de aanwezige stikstof beter om te zetten als voedsel voor de plant.
rodger
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 6 maart 2007 - 20:26
rietje

Rietje


hallo!ik zie zograag rozen,ruik het graag ,maar snij ze heel graag af om in een vaas te zetten.Ik heb er al veel gekocht en geplant maar nooit wat ik echt zoek.Ik zoek ouderwetse rozen,met stekels ,die goed ruiken en vooral binnenshuis kunnen in een vaas staan.Kan iemand me zeggen-latijnse benaming-welke rozen ik dan best koop en waar?

groetjes,rietje
zaterdag 10 maart 2007 - 16:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon