menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gesnoeide roos bloeit terug

ronnekes

Ronnekes

Ik heb hier iets raar voor hoor... Toch voor zover ik er iets van ken.

Ik heb onlangs 1 roos gekregen van iemand. Deze is helemaal verdort en ik wilde deze net gaan weggooien.

Maar nu blijkt dat deze roos gewoon onderaan op 3 plaatsen nieuwe scheuten aan het maken is? (nieuwe blaadjes)
Kan dit? Bij mijn weten, kan zoiets toch niet?

Nu is het ook zo, dat er blijkbaar een soort van luizen of diertjes opzitten op deze nieuwe blaadjes. Blijkbaar toch aantrekkelijks voor 'diertjes'.
Kleine zwarte luizen. Iemand eveneens ook een idee wat dit is?

Kan ik deze roos na een tijd herplanten?
Of is dit verloren moeite?
En zo ja, met wat kan ik die beestjes bestrijden?

Wie, O, Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
woensdag 13 maart 2013 - 20:47
minouke

Minouke

Niet zo raar.

Maar je moet eens kijken onderaan of je geen dikke knobbel ziet, de entknop van de roos.
Komen de scheuten van boven de entknop dan heeft de roos nieuwe scheuten gemaakt en zal ze weer bloeien.
Komen de scheuten van onder de entknop dan zijn het wilde scheuten.

Kan ook dat er geen entknop is dan is het ook een goed teken, de roos zal nieuwe scheuten maken en bloeien.

Probeer voorzichtig die luisjes weg te vegen, de scheutjes zijn nog klein dus moet nog te doen zijn.

Plant de roos dan op een plaats waar geen roos al gestaan heeft, geeft meststoffen en water.

gr
Chantal
woensdag 13 maart 2013 - 21:03
Bombycilla

Bombycilla

denk dat het om een snijroos gaat die uitloopt
woensdag 13 maart 2013 - 21:46
iecee

Iecee

rozen worden volgens mij nog altijd vekocht op blote wotel, die worden gerooid in een koeling bewaard en zo weer verkocht na een tijd. dus is het normaal dat een roos die er dood uitziet weer scheuten krijgt.
donderdag 14 maart 2013 - 19:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon