menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nerium oleander

Ga naar meest recente reactie

svinke10

Svinke10

wat wordt er bedoeld met giftig! irritatie? uitslag?Deze vraag is gesteld vanop Nerium oleander.
donderdag 7 februari 2013 - 22:29
kurt

Kurt

Dat is wat een site van het rode kruis erover schrijft:

De Oleander geeft prachtige bloemen
donderdag 7 februari 2013 - 22:47
Jonas8500

Jonas8500

Toen ik in de koninklijk serre was in Kopenhagen was het toch opvallend dat deze plant als ZEER giftig omschreven werd. Ik heb geen enkel plant gezien waar het zo uitdrukkelijk op stond...

Ik heb dus een vermoeden dat ze toch nog net iets giftiger is dan de gemiddelde tuinplant

Bloemen & Planten

vrijdag 8 februari 2013 - 14:53
bryofan

Bryofan

als je het sap aanraakt met je vingers kan het je huid een beetje irriteren, en je moet het niet in je oog krijgen(ook niet in zeer verdunde vorm(handen goed wassen na sap aanraken.)), dus is wel degelijk zeer giftig.
vrijdag 8 februari 2013 - 17:48
Rowie

Rowie

De melkachtige substantie die vrijkomt bij snoei of keuzing bevat een hoge dosering glycosiden die bij inname of kontakt met de bloedbaan (pas op voor wondjes) voor hartstoornissen kunnen zorgen, neem voorzichtingheid in acht en draag handschoenen of was de handen grondig na met een Oleander bezig geweest te zijn. Bij een normale voorzichtigheid vallen de risco's erg mee, succes.
zaterdag 9 februari 2013 - 04:40
bryofan

Bryofan

@rowie: bij oleanders is het eerder een soort van doorzichtige siroop(nou ja, bij mijn oleanders dan)
zaterdag 9 februari 2013 - 07:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon