menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japans bloedgras

Ga naar meest recente reactie

Catalpa

Tekst aangepast

Catalpa

Dag allen,

Al meerdere malen op tuinadvies komen lezen en nu is het zover. Ik heb zonet een eigen profiel aangemaakt om ook ervaringen te delen en vragen te stellen.
In mijn voortuin heb ik deze week het mooie hypericum verwijderd tvv de pachysandra. Nu wil ik op deze plaats een siergras zetten. Heeft iemand van jullie ervaring met het mooie japanse bloedgras - imperata cylindrica 'Red Baron'; meer bepaald met de wintergevoeligheid. Ik ben deze de laatste dagen meermaals tegen gekomen op verschillende sites, waaronder ook deze van tuinadvies en ben toch wel onder de indruk hiervan. De plaatsing is zuidoostelijk gericht en in de winter weinig beschutting van andere planten, er staat nog een buddleja op dat perk en is verder afgeschermd door een beukenhaag die staat vanaf een meter.


alvast bedankt voor eventuele reacties,
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 25 februari 2007 - 09:05
Esem

Esem

Catalpa,

Welkom in de club van tuinadvies forum.

Eerst misschien een manier uitleggen hoe je vrij simpel een foto kan plaatsen
Ga naar deze site
http://www.imageshack.us/
Klik hier op bladeren en zoek de foto in je map die wenst te versturen .
Hier kan je ook de zwarte band verwijderen die je soms kan zien
vink daarvoor dit aan: remove size/resolution bar from thumbnail?
vink ook deze eerst aan ,en stel deze zo in : resize image? 800x600 (15 inch monitor)
Als je dit hebt gedaan,klik op: host it
Na enkele sec. verschijnt je foto
Kies dan voor de eerste balk onder de foto: hotlink for forums (1)
deze copieren en plakken bij je tekst hier op het forum.

En nu het bloedgras.
Ik heb het ook in de tuin staan, maar na twee jaar was ik het kwijt ,Rede????

Gr Esem,
zondag 25 februari 2007 - 11:49
Catalpa

Catalpa

Dag Esem,
Bedankt voor de hulp, was vanmorgen reeds gaan zoeken naar deze werkwijze, maar om één of andere reden wilde het opladen niet lukken, nu wel dus!

Toch maar oppassen dus met deze aanplanting...

Groeten,
Catalpa
zondag 25 februari 2007 - 16:22
Esem

Tekst aangepast

Esem

Catalpa,
nee ik wil er zeker niet mee bedoelen dat je het beter niet zet.
Ik heb misschien alleen de pech gehad dat ze te vochtig stonden of misschien wel een of andere ziekten.
Persoonlijk vind ik het een zeer mooi grassoort en zou het zeker toch proberen.
Gr Esem.
zondag 25 februari 2007 - 23:31
Catgarden

Catgarden

Ik heb deze grassoort 3 jaar geleden ook in de tuin gezet op een redelijk droge, beschutte plaats.
Ze kwamen wel elk jaar terug maar ik vond het maar een heel zielige vertoning. De 3 plantjes werden elk jaar kleiner en kleiner in tegensteling met andere grassen waarvan de pollen mooi uitbreiden.
Ik was ze uiteindelijk zodanig beu dat ik ze er in de herfst heb uitgesmeten (niet dat er nog veel van overbleef... per plant stonden er nog enkele zielige sprietjes).
vrijdag 2 maart 2007 - 21:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon