menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaien

Ga naar meest recente reactie

IlseZ

IlseZ

Hallo,
Zijn er nu zaden die in deze tijd van het jaar kunnen worden gezaaid? Heb ik weer wat te doen
Ik weet wel dat cactussen, siernetels en dat kruidje roer me niet kunnen worden gezaaid, maar die zijn al aan het ontkiemen
Alvast bedankt
Gr. Ilse
zondag 11 november 2012 - 11:11
Boerke

Boerke

Voor mij is dit de periode voor vaste planten,struiken en bomen aan te planten of te verzetten. Ook bloembollen kan je nog in de grond steken.


zondag 11 november 2012 - 11:15
IlseZ

IlseZ

Dat weet ik maar ik wil specifiek zaaien... Toch bedankt!
zondag 11 november 2012 - 11:17
Pieter2

Pieter2

De zomerbloeiers verliezen nu hun zaden of worden door vogels verspreidt. Dus kunnen wij ook zaaien. Je kan dus nu eigenlijk alles zaaien, zelfs eenjarigen, zolang ze maar winterhard zijn. Meer informatie over winterzaaien http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=7&tid=30093&hl=winterzaaien
zondag 11 november 2012 - 12:42
IlseZ

IlseZ

#Pieter dus ook zaden die in maart t/m bijvoorbeeld juni gezaaid kunnen worden, die winterhard zijn?
zondag 11 november 2012 - 16:09
iecee

Iecee

je kan de meeste vaste planten nu al "buiten" zaaien want ze kiemen toch maar als het hun tijd is
wilde planten moet je nu eigelijk zaaien in volle grond
maar het scheelt van soort tot soort
welke zaden heb je?
zondag 11 november 2012 - 16:32
Pieter2

Pieter2

Ja. Je kan bijvoorbeeld je moestuin gebruiken als zaaibed aangezien die nu toch leeg staat. Zaai in rijen per soort, de zaden zullen kiemen wanneer de ideale omstandigheden er zijn. De ene soort kan voor winter al kiemen, de andere kiemt pas in maart, ... Dan kan je de jonge plantjes in het voorjaar al verspenen.
zondag 11 november 2012 - 20:35
IlseZ

IlseZ

Pieter ik wou dat ik een moestuin had... Ik heb een muurkas, niet veel ruimte staan twee stellingen erin, dus dat uitgebreide komt nog wel als ik het huis uitga ben nu pas 14 en ik heb zaden van wonderboom, passiebloem passieflora, kruidje roer me niet, cactus mix, diathese deltoïdes, siernetel regenboog, oftewel niet zoveel maar ga allemaal zaden bestellen. Ben pas dit jaar begonnen met zaaien enzo. Toen hield ik het bij een eigen stukje tuin vol met rotsplantjes e.d
zondag 11 november 2012 - 22:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon