menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte stip onderaan blad van cymbidium

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Hallo beste vrienden,

Onze cymbidium orchideeen hangen al een paar weken terug in de veranda,in de lente en zomer zijn ze buiten in alle weer en wind,en volle zon.Er staan nu al enkele planten in bloei,maar de onderkant van de bladeren zijn kleine witte stippen op sommige plaatsen veel het lijkt niet op bladluizen in alle geval de kleur al niet het heeft meer vind ik van een soort schimmel,als men er over wrijft gaat het er af.Met wat zou ik de planten kunnen behandelen om het weg te krijgen.

groetjes Richard
woensdag 31 oktober 2012 - 12:45
groenbloemeke

Groenbloemeke

Met een vochtige spons er over gaan
Is waarschijnlijk wolluis
woensdag 31 oktober 2012 - 12:47
zourky

Zourky

Ik weet niet of dat wolluis zou kunnen zijn,wolluis is ook wit en ziet er harig uit hier bij onze planten zijn het honderden witte puntjes,of is dat wolluis dat nog moet groeien,het is precies of men heeft met een witte bic allemaal puntjes gezet.
Bedankt voor uw antwoord groenbloemeke.

groetjes Richard
donderdag 1 november 2012 - 07:12
jdcoster

Jdcoster

Volgens mij is dat een kleine soort schildluis. Ik heb ook een paar planten die er door aangetast zijn. Wij hebben alles zoveel mogelijk weg gewreven met een sponsje en droge bladresten met een tang verwijderd omdat er daar ook veel tussen zitten..
Tegenaan de bulben kan men daar natuurlijk niet bij. Later zal ik daar eens proberen tussen te spuiten met Pyrethtrum of summer-oil. Het is een geduldwerkje maar planten die soms tien jaar of meer oud zijn, geef ik niet graag op.
Dit is mijn kampioen:
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
donderdag 1 november 2012 - 09:50
zourky

Zourky

Prachtigen pland met veel mooie bloemen,die zou ik ook niet opgeven en alles proberen,ze zeggen toch voor alles is er een oplossing.
Bedankt voor uw antwoord

groetjes Richard
donderdag 1 november 2012 - 14:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon