menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke witte klimroos voor rozenboog

Ga naar meest recente reactie

Mari

Mari

Aan het poortje van onze kippenren zou ik graag nog een rozenboog met klimrozen willen zetten. Ben al een beetje aan't rondneuzen geweest en 'Guirlande d'amour' en 'Aimée Vibert' hebben zo al een beetje mijn voorkeur
Zouden deze twee goed te combineren zijn?
Over de 'Aimée Vibert' ben ik nog een beetje aan't twijfelen of ze niet te groot zou worden voor de boog...
Andere suggesties of combinatie's zijn natuurlijk zeer welkom liefst wel wit en geurend.

Groetjes Mari
vrijdag 19 oktober 2012 - 21:47
minouke

Minouke

Guirlande d'amour is een goede keuze, bloeit goed door, geurt al op afstand en is niet te groot voor een doorgang.

Aimée Vibert heb ik niet staan en weet er niets van, alleen van op foto.
Moet wel mooi zijn die 2 samen omdat ze iets grotere bloem heeft en rode knopjes.

En dat vind ik toch wel mooier een fijne bloem met een iets dikkere bloem als het in dezelfde kleur is.

gr
Chantal
zaterdag 20 oktober 2012 - 08:46
Mari

Mari

Mercikes Chantal
Denk dat het toch alleen de Guirlande d'amour gaat worden met een clematis. Heb het plaatsje nog eens goed bestudeerd en vrees dat de andere kant net iets te weinig zon gaat hebben voor nog een rozelaar, staan ook nog wat struikjes voor enzo

groetjes Mari
zondag 21 oktober 2012 - 10:02
annis

Annis

Guirlande d'amoure is een prachtige klimroos die niet te groot wordt en heerlijk geurt ook op een afstand zoals Chantal reeds aangaf. Ik heb hem hier over een rozenboog met de Clematis "Purpurea Plena Elegans" en aan de andere kant staat klimroos "Albertine"met de Clematis "Paul Farges"

Annis
zondag 21 oktober 2012 - 12:34
minouke

Minouke

Mari, 5u zon is voldoende voor rozen.
zondag 21 oktober 2012 - 19:12
Mari

Mari

Het is een Guirlande d'amour geworden

Minouke 'k ga ze toch maar combineren met een clematis...'k hou Rosa 'Aimée Vibert' voorlopig nog ergens in mijn achterhoofd...ik zal daar nog wel ergens een geschikt plaatsje voor vinden

Annis de clematis 'Purpurea Plena Elegans' heb ik hier ook staan, zal wel een mooie combinatie geven. Naar de andere ben ik eens gaan googlen want die kende ik niet.Ik had meer een paars-blauwe in gedachte... Clematis macropetala 'Maidwell hall' of Clematis 'Franziska Maria' of anders een Clematis tangutica met een geel klokje, past dan weer bij het gele hart van 'Guirlande d'amour'...

Groetjes Mari
dinsdag 23 oktober 2012 - 17:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon