menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Bollen regen

Gespeel

Gespeel

Ik heb zwaar geïnvesteerd in bloembollen dit jaar. Lelies, krokussen, narcissen, heel veel tulpen, winterklokjes, hyacinthen en tal van kleine bolletjes.

De meesten heb ik geplant toen het nog heel droog was in september. De grond was toen zelfs stoffig. Daarna heb ik er nog geplant tijdens de regen van de afgelopen dagen en ik heb er nog heel wat liggen om te planten.

Nu vraag ik mij af welke het beste zullen groeien. De bollen in stoffige grond zullen misschien al afgestorven zijn omdat ze niet hebben kunnen wortelen.

En eergisteren heb ik er geplant die nu misschien bovendrijven door de hevige regen.

Wat kan ik nog doen om de bollen te redden? Ze terug boven graven en opnieuw planten als het minder nat is? En wat met de bollen die ik al geplant heb toen het nog droog was? Misschien zijn die uitgedroogd?

En dan staat er nog op de verpakking: planten van september tot december. Maar wat is nu het beste? Ze eind augustus al in de grond stoppen of ze planten met Kerstmis?

En zijn er verschillen tussen Hyacinthen en tulpen of mag je die allemaal samen in de grond stoppen?

Ik vind het echt niet gemakkelijk om bollen in de grond te stoppen bij de huidige weersomstandigheden. Bedankt voor enkele tips.
vrijdag 5 oktober 2012 - 23:59
Esem

Esem

Als je grond goed water doorlaat, niet tegenstaande de vele regen nu,is er geen echt probleem dat je knollen niet zouden groeien,of je ze nu in natte of droge grond geplant hebt.

Het is wel de beste tijd om voorjaarsbloeiende bloembollen te planten.
lelie's e.d. kunnen ook in maart april geplant worden omdat deze toch later in het seizoen gaan bloeien.

Er is nu nog voldoende tijd genoeg zodat de knollen nog wortels kunnen aanmaken.

Gr
zaterdag 6 oktober 2012 - 00:55
iecee

Iecee

je hebt ze toch droog gekocht , dan kunnen ze nu toch in droge grond zitten tot het regent
woensdag 10 oktober 2012 - 09:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon