menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hyacintknollen

Ga naar meest recente reactie

karimarcel

Karimarcel

ik heb hyacinten hyacint die in potgrond staan, die nu stilaan aan het uitbloeien zijn
het is mijn bedoeling die te bewaren om ze nog meerdere keren te laten bloeien
wat is de manier om dat te doen?
woensdag 21 februari 2007 - 19:45
Tine

Tine

Ik zet ze altijd in de tuin en laat ze daar de volgende jaren bloeien. Heb zo al een prachtige hoek vol hyacinthen.

Tine.
woensdag 21 februari 2007 - 23:28
koenh

Koenh

ik heb de mijne die vorige zomer/voorjaar bloeiden in het najaar buiten geplant, en sinds begin januari staan ze nu te bloeien. De bloemen zijn iets minder groot, maar dat kan natuurlijk ook aan de lagere temperaturen liggen (ben al blij dat ze niet kapotgevroren zijn).
Na de bloei binnen zou ik ze laten afsterven (bladeren niet afsnijden als ze nog groen zijn, want de plant put er nog energie uit), dan droog bewaren en in het najaar buiten planten. Ik weet niet hoe ze het zouden doen mocht je ze weer binnen planten (in verse aarde).
donderdag 22 februari 2007 - 08:25
jp

Jp

Het is normaal dat bij hyacinten het aantal bloemen terugloopt bij opeenvolgende bloei-jaren.
Ze verwilderen snel en keren dan min of meer terug naar voorouderlijke kenmerken. Mettertijd lijken ze zo sterker op zgn. ster hyacinten
Dat hoeft geen bezwaar te zijn om ze uit te planten in de tuin, zoals hierboven gezegd is. Voor bloei in huis koop je beter nieuwe exemplaren aan. Veel succes !
donderdag 22 februari 2007 - 11:58
marleen

Marleen

ik laat mijn hyacintbollen gewoon in de grond in de tuin zitten als ze uitgebloeid zijn,
en ook nu bloeien ze toch al terug.

marleen
zaterdag 24 februari 2007 - 09:20
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Ik plant ze ook ieder jaar direct in grond voor het volgende jaar. Zo heb ik ondertussen een mooie hyacinthoekje in de tuin.

De lange van Bilze
zaterdag 24 februari 2007 - 09:29
hildavw

Hildavw

Wanneer de hyacinten die ik binnen heb gehad, zijn uitgebloeid, zet ik ze ook altijd direct in de tuin, met de bloem eruit geknipt uiteraard.
Zie ik na bijv. 2 jaar dat de bloem maar magertjes is, dat knip ik ze er direct uit, zodat de bol niet uitgeput raakt. Meestal is de bloei het jaar daarop dan terug groter.
Hilda
woensdag 28 februari 2007 - 11:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon