menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wintervaste plant

Ga naar meest recente reactie

mona

Mona

Hoi iedereen,

Ik heb buiten op mijn terras twee grote ronde rieten manden staan met pot margrieten.
De margrieten staan er van mei/juni in maar hebben nu hun beste tijd toch wel gehad.
Ik ben daarom op zoek naar een mooie vervangende bloem of plant (hoeft niet persé bloem te hebben) om gedurende herfst en winter in de manden te zetten.

Iemand tips?
En kan ik ze nu verplanten of is dit geen ideaal moment?

Alvast hartelijk dank!

zaterdag 1 september 2012 - 10:49
Plantadvies

Plantadvies

Klik is op google afbeeldingen onder groenblijvende planten. Het geeft je zoveel keus.

Plantadvies.
zaterdag 1 september 2012 - 15:17
minouke

Minouke

In een rieten mand is Erica carnea mooi vind ik.

kijk hier ook eens naar http://www.tuinadvies.be/bloembakken_winter_opvullen_planten.htm
zaterdag 1 september 2012 - 20:55
nimwegen

Nimwegen

Hallo Minouke

Manden opvullen met grassoortjes, bijv. pennisetum/lampepoetsergras of groenblijvende planten Carex-soorten. Groenblijvende herst/winterplanten: Skimmia rubella met Erica/winterheide, Gaultheria/bergthee, Leucothoe/druifheide nog even komen Brassica/sierkooltjes ook weer. Ook leuk de tuincyclamen!
Kun je daar wat mee? Succes!
zaterdag 1 september 2012 - 22:01
minouke

Minouke

Nimwegen, 't is Mona die de vraag stelde maar wat je daar aangeeft moet ook wel mooi zijn.

Ik heb vroeger nog bloembakken gehad voor de winter met skimmia,heide, klimop en Gaultheria , vond het zelf geslaagd.
Daarna konden enkele de tuin in.
zondag 2 september 2012 - 08:30
mona

Mona

Allen hartelijk dank voor de tips! Daar kan ik zeker een mooie combinatie mee maken.
zondag 2 september 2012 - 14:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon