menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke Duitse pijp is dit

Ga naar meest recente reactie

jajajoja

Jajajoja

Hallo,

Ik heb jaren lang een prachtige Duitse pijp in mijn tuin gehad met enorme bladeren en een intens groene kleur. Door een renovatie aan ons huis waren we genoodzaakt om de Duitse pijp uit te graven om hem een jaar later weer op de zelfde plek te planten. De verhuizing heeft hij overleefd, maar na een jaar weer op zijn oude plek gestaan te hebben ,heeft hij toch het loodje gelegd.
Daarna heb ik een nieuwe Duitse pijp gekocht. De bladeren zijn echter lichter van kleur, zijn kleiner en hebben een iets andere vorm, ook de bloemen zijn anders.
Ik zou heel graag weer dezelfde Duitse pijp als voorheen willen hebben maar ik weet niet wat de naam van die Duitse pijp is. KAN IEMAND MIJ HELPEN ????
De foto met het grote blad (en mijn hand) is de Duitse pijp waar naar ik opzoek ben.
De foto met de bloem en kleine bladeren is mijn huidige Duitse pijp.

Vriendelijke groet, David

[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 8 juni 2012 - 11:36
danny2

Danny2

Op het eerste zicht is dat aristolochia macrophylla of ook aristolochia durior genoemd.

groetjes danny
vrijdag 8 juni 2012 - 18:17
Plantadvies

Plantadvies

Net als danny.....Aristolochia macrophylla


Plantadvies
vrijdag 8 juni 2012 - 21:24
jajajoja

Jajajoja

Mmmmmm........maar wat is dan de naam van die andere Duitse pijp? Deze heb ik namelijk bij Intratuin gekocht als Aristolochia durior.

zaterdag 9 juni 2012 - 21:35
Plantadvies

Plantadvies

Ik neem aan dat het kaartje juist stond. Lijkt er ook op naar het blad kijkend. Er bestaan verschillende soorten van duitse pijp.

Plantadvies
zaterdag 9 juni 2012 - 23:24
jajajoja

Jajajoja

Mijn twijfel dat de Duitse pijp die nu in de tuin staat een andere ondersoort is dan mijn oude ontstond doordat hij een andere bloem heeft. Ook vond ik het vreemd dat de bladeren een veel kleiner formaat hebben en een iets andere vorm, minder hart vorming en puntig (vind hem bij lange na niet zo mooi als mijn oude vertrouwde plant die ik weer terug wil). Ik ben vanochtend nog even bij Intratuin geweest en verkopen ze nog steeds dezelfde Duitse pijp onder Aristolochia durior en de plant ziet er precies zo uit als ik toen gekocht had. Ik wil nog even zeggen dat ik blij ben met de reacties !
Groeten, David
zondag 10 juni 2012 - 14:10
danny2

Danny2

De tweede in bloem is denk ik 'tormentosa'.

groetjes danny
donderdag 14 juni 2012 - 14:25
jajajoja

Jajajoja

Hoi Danny,
Ik heb Aristolochia tormentosa op google afbeeldingen bekeken en de meeste foto"s lijken inderdaad op de plant die ik nu heb. Dat betekent dat Intra tuin deze planten onder de verkeerde naam verkoopt.
We hebben een Prachtige Aristolochia Durior in de buurt staan, heb jij suggesties hoe ik deze kan stekken ?
Bedankt voor de info.

Groeten,David
donderdag 14 juni 2012 - 14:50
danny2

Danny2

Deze zijn nu tot augustus makkelijk te stekken, neem tussenstek, net zoals passiflora en dan in een stekbak, moet nu niet extra verwarmd.

groetjes danny
donderdag 14 juni 2012 - 20:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon