menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zijn we eraan ontsnapt

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Vannacht serieus koud geweest, zag hier en daar wat ijs op de planten.....
Daar ik al mijn exoten en eenjarigen en al de rest al heb buiten staan vreesde ik toch voor een kleine ramp.
Nu een uurtje later lijkt het mee te vallen... de echte schade zullen we pas morgen of een van de volgende dagen gaan zien.
Hopelijk niet te erg want zou toch nog graag wat in de tuin hebben bij de opentuin dagen.

groetjes danny
donderdag 17 mei 2012 - 07:48
baloe

Baloe

hier van't zelfde.
Alles lijkt hier wel mee te vallen.
Had door het weer de meeste gevoelige planten toch nog binnengehouden.

Na de hagelbui van deze week zien de bladerdekken er wel serieus beschadigd uit.
donderdag 17 mei 2012 - 08:19
minouke

Minouke

ik had gisteravond over al mijn bloembakken met 1jarige een deken gelegd.
donderdag 17 mei 2012 - 08:23
sugar

Sugar

Danny, jij had volgens mij kaki en pawpaw in de tuin staan. Hoe zijn die deze winter doorgekomen?
donderdag 17 mei 2012 - 09:11
Gehenna

Gehenna

Pepers zijn sterk uitgedund. Zal zien de komende dagen of ze erbovenop komen.
Bladmosterd is bevroren.
Gerard Walschap (fuchsia) veiligheidhalve binnengezet en de rest is gewoon buitengebleven en stelt het goed.
donderdag 17 mei 2012 - 10:54
danny2

Danny2

Momenteel is er hier nog niks te merken, de ananaskers en dergelijke zijn toch het meest gevoelig en staan er nog goed bij.
Ook de begonia ziet er nog best goed uit.

Paw-paw staat nu in bloei en de kaki is flink teruggevroren maar loopt toch weer uit, zal allicht niet bloeien dit jaar.
Mijn albizia summer chocolat loopt ook weer uit dus die heeft het ook overleefd.

groetjes danny

Bloemen & Planten

donderdag 17 mei 2012 - 11:25
sugar

Sugar

Ben al dik tevreden als die kaki en pawpaw een winter als de deze overleven. Een jaar geen vruchten is geen ramp
donderdag 17 mei 2012 - 11:38
danny2

Danny2

Paw- paw is net zoals onze appelen en peren, kan een -30° verdragen en de kaki heeft de -22° van 2009 ook al overleefd.

groetjes danny
donderdag 17 mei 2012 - 12:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon