menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer komen dahlias uit

Ga naar meest recente reactie

baba

Baba

Hallo

Ik heb een aantal dahlia's geplant in de volle grond.Iemand een idee wanneer die uit de grond schieten?

maandag 9 april 2012 - 20:18
minouke

Minouke

in de volle grond in de nazomer

zie ook, laatste paragraaf:
http://www.tuinadvies.be/dahlia_is_terug.htm
dinsdag 10 april 2012 - 08:19
baba

Baba

Dank u wel voor uw reactie Minouke maar ik bedoel eigenlijk niet de bloemen maar de periode wanneer het eerste groen te zien is.
dinsdag 10 april 2012 - 08:41
annis

Annis

Ik heb ze nog niet in de grond dat doe ik pas na half mei.
dinsdag 10 april 2012 - 08:46
PeterW

PeterW

Dat gaat heel snel, als ze eenmaal in de grond zitten en water krijgen.
dinsdag 10 april 2012 - 12:24
baba

Baba

Ik laat ze zitten in de grond.Die zijn vorig jaar terug uitgekomen maar ben vergeten welke periode dat was
dinsdag 10 april 2012 - 12:28
Tuinprins

Tuinprins

Als je ze afgelopen winter in de grond had laten zitten dan zijn ze zeker bevroren tenzij je ze zeer goed had afgedekt. En als je een zachte maar zeer natte winter hebt dan verrotten de wortelknollen.

Wanneer Dahlia's boven de grond komen is zeer sterk afhankelijk van het weer. Deze planten hebben warmte nodig om boven de grond te komen, als het koud is doen ze weinig.

Ik geef er de voorkeur aan Dahlia's eerst op te potten en op een redelijk warme plek neer te zetten zodat de planten uit gaan lopen. Een kasje of serre is hiervoor ideaal. Halverwege april vind ik een goede tijd om dit te doen. Na de Ijsheiligen kunnen de Dahlia's dan veilig uitgeplant worden in de tuin.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 10 april 2012 - 21:34
Tuinman65

Tuinman65

Je kan nu al Dahlia's buiten uitplanten. Een beetje nachtvorst is geen gevaar voor de knollen, wel voor de scheuten.
Wanneer nachtvorst verwacht wordt gewoon nen omgedraaide bloempot erover zetten of met wat anders afdekken.

:0229 Leo
dinsdag 10 april 2012 - 23:25
baba

Baba

Hallo
Gisteren de eind mei kwamen die spontaan weer uit de grond (Zie foto)
Bedankt voor jullie reacties
Baba

Bloemen & Planten

maandag 28 mei 2012 - 09:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon