menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Narcissen die elk jaar bloemen geven

Ga naar meest recente reactie

rivofa

Rivofa

Wie kent er nog narcis soorten , buiten de tête a tête, die elk jaar zonder probleem weer bloeien ?

zondag 1 april 2012 - 12:30
Filoe

Filoe

De dichtersnarcis heb je ook. Kleine narcis, die heel goed ruikt.
Bloeit ieder jaar weer vanaf half april tot mei
zondag 1 april 2012 - 16:32
Sarah

Sarah

Ik wist niet dat er narcissen waren die NIET elk jaar bloeien.
zondag 1 april 2012 - 20:33
rivofa

Rivofa

Heel wat narcis soorten bloeien prachtig het eerste jaar na aanplant, maar velen geven de jaren nadien slechts weinig bloemen meer, alleen de tête a tête , bloeit elk jaar opnieuw uitbundig zonder dat je er iets aan moet doen.

maandag 2 april 2012 - 08:51
Polplastron

Polplastron

Ik wist niet dat er narcissen waren die NIET elk jaar bloeien.

Ik ook niet! Belangrijk is het wel dat de narcissen op een goede standplaats staan en op tijd ook mest krijgen. Het loof moet ook vanzelf kunnen afsterven. Als je dat doet moet je volgens mij de meeste narcissen mooi kunnen overhouden en terug kunnen laten bloeien hoor. Tête-à-tête is hier in de tuin echter ook wel een topper hoor!
maandag 2 april 2012 - 10:30
Tuinman65

Tuinman65

Gele trompetnarcissen gaan ieder jaar achteruit, of je moet op de juiste bloembollengrond zitten.
Narcissen als "Ice Folies" en " Geranium" doen het ieder jaar beter.
Das mijn ervaring.

Leo
maandag 2 april 2012 - 23:11
Vlinderr

Vlinderr

Toen mijn moeder 17 werd, plantte ze bij het huis waar ze toen woonde tientallen narcisbollen. Vorige week werd mijn moeder 72. Elk jaar bloeien de narcissen nog volop. Wanneer ik langs het huis rijd, moet ik, rond deze tijd, altijd even kijken. Maar welke soort ze heeft geplant??? Ik zal het haar vragen, vraag me af of ze dat nog weet.
dinsdag 3 april 2012 - 12:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon